A japán és koreai autókon miért pont a 10-12-14-17-es hatlapfejű csavarokat és anyákat használják?
Figyelt kérdés
Félreértés ne essék, szerintem a keleti kocsik a legjobbak, pont ezért, hogy adott méretek vannak, nem úgy, mint a franciákon, olaszok, németeken, hogy az egyik 15, a másik 18, a harmadik 16. Anyagspórolás, esetleg valamiből származtatható?2018. jan. 9. 21:40
1/9 anonim válasza:
Mivel Japán amerikai gyarmat volt a II. vh után, így az amerikai mértékegységeket kezdték el használni. A japó csavarok ezért collosak.
2/9 A kérdező kommentje:
Melyik japó csavar collos? Metrikus a menetük, a hatlap meg akárhogy számítod, nem jön ki coll értékre.
2018. jan. 11. 06:54
3/9 anonim válasza:
2 mitsubishit használok, mindkettőben csak az a csavar metrikus, amit én raktam bele.
4/9 anonim válasza:
Inkább a régi szocialista blokkos gépeknél találkozok olyannal, hogy az M8-M10-M12 csavarokhoz és anyákhoz nem a 13-17-19-es kulcs kell, hanem a 12-16-18-as.
5/9 A kérdező kommentje:
1 Mitsubishim és 1 Subarum van, minden csavar metrikus. Egyedül a biztonsági öv csavarjai collosak, hogy a paraszt ne tudjon a helyére betekerni bármilyen konyhai( értsd: 5.6) csavart.
Másik: A collos csavar helyére hogyan menne be a metrikus, amikor más a menetsűrűség, sőt, még a menet szöge is? Metrikusnál 60 fok, collosmál 55?
2018. jan. 11. 19:50
6/9 tothp válasza:
A csavarfej méretek általában a menetátmérőhöz viszonyítva vannak meghatározva. Ezek szabványban vannak rögzítve.
A Japánok eŕre áltak rá. Ja. És sose voktak USA gyarmat.
7/9 A kérdező kommentje:
Csak ugye érdekes az ISO-DIN vonal, hogy ott mennyivel másabbak (10-13-16-18 és 10-13-17-19), japánnál meg kisebb. Én arra tudnám visszavezetni, hogy mivel nem igazán van saját nyersanyag termelésük, és leginkább import acélból dolgoznak, ezért talán ezen is takarékoskodni akartak.
2018. jan. 14. 23:23
8/9 tothp válasza:
Nem hinném, hogy spórolás. Kiszámolták. Ez jött ki. Az lehet, hogy valami imperial méretrendszert faragtak át metrikussá, és nem nézték, mi a szokás mifelénk.Régen a Skodák voltak tele csavarokkal, aminek 11-es volt a feje
9/9 A kérdező kommentje:
A VW csoportnál, meg rengeteg PSA terméknél a 7-es csavarok 11-es fejűek.
2018. jan. 15. 07:02
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!