Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jól gondolom, hogy okozhatta...

Jól gondolom, hogy okozhatta a hirtelen olajfogyasztást a rossz gyújtáskábel és a termosztát?

Figyelt kérdés

A leírás kicsit hosszú lesz! Van egy Fiat Puntóm 1.2 16V HLX.


Karácsony előtt egyik utamon (városban) két kereszteződés közt leállt az 1-es hengerem. Hazamentem, kiszedtem a kábeleket és a gyertyákat. A kábelen volt egy kis gombostűfejnyi, elszenesedett lyuk körben fehér lerakódással és minden irányba cikázós fekete kormos vonalakkal. Cserélve lett, mert nem akkor kezdhette, hiszen az innen kivett gyertya is erősen kormos volt (akkor per pillanat úszott is a benzinben), míg a többi szép őzbarna. (Alig volt 1000-1500 km a gyertyákban, de biztos ami tuti cseréltem azokat is a kábelekkel, mert nem volt nagy tétel a kábelszett mellé.)

Ezután vidékre mentem vele, de 280 km végére se sikerült normálisan bemelegedni a motornak autópályán, és a szokásos 6,5 - 7 liter helyett 10-11 litert evett meg 100-on. Két ünnep közt hibakeresés: a motorból kijövő vízcső meleg motornál is simán fogható volt kézzel, pedig elvileg 90° körüli víznek kellene benne keringenie, motort felpörgetve meg esett vissza a vízhőfok azonnal. Elromlott a termosztát szétkaptam, rossz termosztát ki, új be. Azóta minden oké.


Viszont a hazaúton elcsípett 3-4 dl olajat is, igaz csak a gyújtáskábelek cseréjénél néztem utoljára, így azt mondom kb. 400 km alatt ment ez el.

Amióta a termosztát is ki lett cserélve, és a gyújtásom is jó, azóta meg már mentem vele 1000 km körül, és semmi. Maximum talán 1 mm-t ha ment lentebb a nívón, az meg mondhatni semmi.

(Sajnos most Castrol van benne, mert azt tudtam beszerezni az olajcserénél. Seleniából egy grammot se eszik meg 10 000 km-ig.)


Én arra gyanakodnék, hogy a hideg motorban az illesztések se úgy zártak + kapta a dúsított keveréket állandóan, illetve előtte a gyújtáshibából adódóan felhígulhatott az olaj, ahogy az el nem égett benzin leszivárgott, és most áll vissza fokozatosan az eredeti állapota az olajnak.

(A benzinnek gondolom gyengébb a viszkozitásából adódóan nem volt nagy ügy leszivárogni a karterbe.)


Ha valamit nem jól gondolok, vagy nem jól írtam, nézzétek el és javítsatok ki nyugodtan! Az egy dolog, hogy egyszerűbb javításoknál és karbantartásoknál meg tudom bütykölni magamnak a kocsit, de nem vagyok autószaki. Ha az lennék, nyilván nem írom ki a kérdést! :)


Előre is köszi!



2018. jan. 8. 17:53
 1/4 anonim ***** válasza:
köze sincs hozzá
2018. jan. 8. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:

Akkor mitől lehetett, hogy akkor hirtelen 4 dl olaj eltűnt, azóta meg semmi.

Nem nagyon tudok másra gyanakodni...


Max annyi, hogy azt a kereskedő is említette, mikor az olajat vettem, hogy a Castrollal nem fogok annyit elmenni, mint a gyári (Selenia) olajjal, mert a Fiat elég kényes az ilyenekre. De azon se lepődjek meg, ha menet közben 2-3000 -km-enként rá kell tölteni akár fél litert.

2018. jan. 8. 18:06
 3/4 anonim ***** válasza:
Szerintem amit leírtal az elképzelhető és valószínű, hogy így történt. Ha az üzemanyag nem ég el akkor bizony az olajhoz keveredik ég része.
2018. jan. 8. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az el nem égett üzemanyag simán felhígíthatja az olajat. Nem csak gyújtáshibánál, hanem sok városi rövid szakasz mellett is. A 280 km alatt meg bőven kipárolgott belőle.

Ugyan ilyen motoros Puntom van, 3 decit 15 ezer alatt szokott megenni. Ez nem az Opel féle ecotec...

2018. jan. 8. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!