Ford Mondeo Mk2 kuplungtárcsa cseréjének mi a menete?
Mk2-es Mondeom kuplungtárcsája elkopott. Már nagyon a végét járja. Először leszögezném, nem viszem szerelőhöz. Az érdekelne, hogy pontosan ennek az autónak a kuplung cseréjének mi a menete. Egészen az autó megemelésétől kezdve az új szett berakásáig.
Jobbára értek az autómhoz. Sokszor szereltem már rajta sok mindent. Viszont ez egy olyan összetett művelet, amit nem kezdek el előkészületek nélkül. Minden apró lépés érdekelne és az hogy mire kell odafigyelnem.
Azért nem viszem szerelőhöz, mert drága, meg a saját autómat szeretném én helyrehozni, meg amúgy sem árt, ha ért hozzá az ember.
Kezdetnek egy videó a témában, de sok ilyet lehet még találni: https://www.youtube.com/watch?v=aInyEpVQzHE
És igen, jobban jársz, ha szerelőhöz viszed. Szerszámok, felszerelés és tudás nélkül nem lesz egyszerű és nem is feltétlenül drágább, ha egy jó szerelő csinálja.
Nem árt ha ért hozzá az ember, mondjuk olajcserével kezdve ha előtte már van annyi tapasztalata hogy légszűrőt cserélt.
Nagy táv van a kuplungozás és egy olajcsere között..
Arról nem beszélve ,hogy min. 2 emberes művelet,persze csak néhány részén,de lehet hero-zni egyedül is.
Kérj meg valakit aki ért hozzá,maszekolni ,5e forintot adsz neki,ennyit megér a te ,és az autódbiztonsága, és közben sokat tanulhatsz tőle.
Röviden a csere : mindent bontani addig,hogy letudd venni a váltót...
Csináltunk ilyet az aranykezű haverral jó pár éve, "háznál", de több mint 2 nap volt és volt leírás ami alapján haladtunk.
Egyedül nem állnék neki semmiképpen, és tölts le vmi leírást vagy vegyél könyvet - sok apró lépés van.
Szét kell húzni a motort és a váltót (mivel közöttük van a kuplung..) ehhez vagy fölfelé ki kell emelni vagy lefelé leengedni a motor+váltót még egyben (lefelé érdemes...)
Ahhoz, hogy ezt meg tudd csinálni, ki kell húzni a féltengelyeket (futómű szét, hogy ehhez legyen hely) és le kell kötni minden csövet/vezetéket/csatlakozót a motorról hogy tudjon mozogni.
Mi barkácsoltunk fából egy "bölcsőt" amit emelőkkel támasztottunk alá + még fölülről kötéllel biztosítottuk (nagy fa alá álltunk), úgy engedtük le (300+ kiló!).
Manapság már tuti lehet bérelni olyan kerekes állványt, amit a motorház fölé gurítasz és direkt erre való, a szervizek azt használják.
Ez már tényleg az a kategória, hogy vagy van otthon egy fél kovács- és gépműhely és baromi sok időd meg rutinod van, vagy megveszed/bérled a rendes szerszámokat, de akkor nem lesz olcsóbb, mint a szerelő.
Ez egy egész jó áttekintés az egész folyamatról:
https://www.youtube.com/watch?v=IhPhfnqXhjM
viszont neki volt annyi helye a motorházban, hogy nem kellett leengednie a motort - egy Mondeonál ez nem így van, én 2.0-st szereltem, ott le kellett engedni a motort.
Amit a csávó szerel, az egy egyszerű autó, a Mondeoban ennél sűrűbben vannak az alkatrészek (meg a világ összes zsírját rákeni a nyeles tengelyre, és olajos zsíros kézzel tapogatja az új kuplungot), mindezektől eltekintve a video nem rossz.
Köszönöm mindenkinek a válaszát!
Az egész mai napom ráment. Több órányi keresgélés és jegyzet után megvan a pontos munkamenet. A szerszámok és a segítség megvan hozzá, hamarosan hozzá is látok.
Az egyik hozzászóló, aki szerint "megveszem az autót, de fenntartani nem tudom", neki csak annyit, hogy nem ezzel van a probléma. Ne gondold, hogy megerőltetés lenne szerelőhöz vinni az autómat és kifizetni érte pár tízest. Szerintem csak a legtöbb emberrel az a baj, hogy mindig az egyszerűbb utat válassza.
Még egyszer köszönöm mindenkinek a hozzászólást! :)
Utolsó válaszoló.
Csakhogy jó szakembert itt, ebben az országban már nem találni.
Akár orvosról, akár autószerelőről van szó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!