Van kettős tömegű lendkerék ezekben a típusokban? -2011-2012 Ford fiesta titanium 1.6 benzin -2009 ford focus cc-3 cabrio 2. 0 benzin
Van a benzinesekben is, egyes típusokban majdnem 30 éve.
Én már csak azt nem értem, hogy miért akkora gond ez a kettőstömegű? A mi javunkat szolgálja, mert ettől jár finoman a motor, és emiatt nem rázza szét a belteret a motor rezgése.
Benzinesben van többnyire, de nem igazán jelent gondot, míg a dízeleknék akár 80 ezer km alatt el lehet rontani, való igaz benzineseknél nem igen kéne, bár magam példáján indulok ki 23 éves Opel és 22 éves Suzuki, soha nem rázott, rezgett, míg egy Fiat Uno amit egyszer életembe vezettem hozzáteszem dízel, botrányosan remegett az egész, én akkor éreztem ,hogy kéne oda egy ilyen "csillapító". Nem csak innen- onnét szedett vetett infóim vannak, akartam újítani 2012-es Mondeoval méghozzá dízelel, és amikor érdeklődtem felőle monda a szerelő, hogy ezer fölötti tartományba kell váltani még akkor is ha dízel, vagy rontom a kettöstömegű élettartamát.
Végül nem vettem új autót mert szerintem fogyasztói társadalomra épít minden nyugati autó gyár, mondjuk nem baj, mivel így pörög a gazdaság, de én maradok a régi jól bevált autóknál, viszont biztonságosabbak az újabbak, ez szerintem a fontos -ezt ízért írtam, nehogy valami összeesküvéses válaszolónak gondoljatok-. :)
"Lehet buta vagyok és laikus de nem a Dieselnél van ilyen alkatrész? Benzines kocsikban is van?"
Van bizony! Az újabb turbós benzines motorok nagy részében benne van. Sőt, kapaszkodj meg, egyre több közvetlen befecskendezéses benzines(!) motorral szerelt autóban is van részecskeszűrő! A következő Euro normát már a benzinesek is csak ezzel fogják tudni teljesíteni.
Egy mostani új turbós, kettős tömegű lendkerekes, részecskeszűrős benzines motor már majdnem ugyan olyan bonyolult, mint egy dízel. Talán az üzemanyagrendszer egyszerűbb csak, nincs akkora befecskendezési nyomás...
"...akartam újítani 2012-es Mondeoval méghozzá dízelel, és amikor érdeklődtem felőle monda a szerelő, hogy ezer fölötti tartományba kell váltani még akkor is ha dízel, vagy rontom a kettöstömegű élettartamát."
Dízelem van sok éve. 1500 alá nem engedem a fordulatot. Ez alatt kezd el búgni, erőlködni és a kettős tömegű ellenére érzek némi vibrációt. Nem igaz az a tévhit, hogy egy autó motorja épphogy alapjárat feletti fordulaton fogyasztja a legkevesebbet. Ha már erőlködik, akkor lehet hogy kevesebb a munkaütem az alacsonyabb fordulat miatt, de egy munkaütemre többet fecskendez be. A pillanatnyi fogyasztásból is nagyon jól látszik. Az enyém pl az 1800-2000 körüli fordulatot "szereti" a legjobban. Arról nem is beszélve, hogy inkább fogyasszon egy decivel többet, de ne essen szét a kettős tömegű idő előtt és ne nyomja tele korommal az egész motort, EGR-t stb-t. 290.000km van az autómban, első tulaj vagyok. A motor, EGR, turbó, lendkerék, minden még bontatlan, gyári.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!