Akkumulátor, gyújtáskapcsoló, vagy önindító a hibás?
Tiszteletem!
A helyzet a következő: az autóm nem indul. A gyújtást ráadom, majd megjelennek a visszajelző lámpák az izzítás kivételével vagyis nincs izzítás következésképpen a kulcs elfordításakor halott. Nincs köszörülős indítás hang, sőt a zárban a kulcsot is el tudom fordítani.
Az aksit feszültségét megmérettem és 11,8 voltot adott le (2 éves aksi)
Elegendő lenne levenni a sarut és azt megtisztítani vagy új aksit kellene venni? Esetleg a gyújtáskapcsoló ment tönkre?
Az autó napi használatban van és a szabad ég alatt éjszakázik.
Töltsd fel akkut vagy bikázd be az autót. (A betolást, behúzást meg hasonló barbár módszereket nem javaslom)
Azért készülj fel rá lelkileg, hogy új akkura lesz szükséged.
Ha katalizátoros, akkor soha ne told/húzd be! Vagy nézz utána, mennyi a katalizátorcsere a típusodra, és tárazd be a lóvét műszaki előttre!
Ha bikázás, akkor legalább egy bő órát menj vele kicsit emeltebb fordulatszámmal!
Nem történt végül sem behúzás sem bikázás, mivel a nem látni a fától az erdőt effektus érvényesült: már annyira kerestük, hogy miért nem indul a gép, hogy lassan alexandert akartuk hívni rontáslevételért...
A probléma egyelőre nem oldódott meg, viszont a hiba már meg van: visszajelez egy sárga lámpa benne egy autóval amin lakat látható. Rövidebben indításgátló - immobilizer
Voltam olyan kretén hogy pont ezt nem vettem észre, csakhogy mint kiderült villamossági probléma lépett fel: kábeltörés, szakadás, érintkezési hiba stb azért nem oldja a chipes kulcs ezt a biztonsági berendezést. Szóval tréler és vitetem a villamossági ismerőshöz, mert így indulásképtelen a kocsi.
Köszönöm a hasznos válaszokat és elnézést kérek, hogy figyelmetlenségből megtévesztettem mindenkit!
Az aksit mindenesetre ki fogom cserélni.
"11.8Volt egyaltalan nem egy rossz ertek"
Azt legalább megtudtuk, hogy nem értesz az akkumulátorokhoz. :))
Utolsó, nem csak az akkukhoz nem ért a válaszoló. Sok szakmaiatlan választ olvastam már tőle.
Az, h segíteni akar másokon, az szép dolog, de sok butasággal megtéveszt az ilyen válaszokksl olysnokat, akik nem értenek a technikához és ez baj.
A katalizátorba üzemanyag kerülhet, amitől nagyon hamar tönkremegy.
A másik nagy veszély, hogy a vezérlés átugorhat, ami a motor végét jelentheti.
A behúzással kapcsolatban: érdemes különbséget tenni, hogy miért nem indul be az autó. Ha gyenge az aksi, vagy elromlott az önindító, nyugodtan be lehet húzni/tolni, semmi baja nem lesz. Tökmindegy, hogy a motort egy villanymotor tekeri meg, vagy a kerekekkel forgatjuk át, ugyanaz történik mindkét esetben. Más a helyzet, ha pl. gyújtáshiba miatt nem indul, ilyenkor tényleg megy az elégetlen üzemanyag a katalizátorba (nem csak behúzáskor, hanem önindító használatával is).
A vezérlés átugrásáról meg annyit, hogy megfelelő sebességfokozatban és sebességgel lágyabb indítást tudsz elérni, mint önindítóval, ettől is fölösleges rettegni, szükség esetén lehet alkalmazni. Persze nem úgy, hogy egyesben nyolcvanig meghúzva lelépünk a kuplungról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!