Milyen autót érdemes venni, TSI/TDI motorok megbízhatósága?
Kettőstömegűt a konszern ~2000óta használ a benzines autókban is, tehát ez nem újdonság (bár aki nem engedhet meg magának 2-300e kmenként egy 150-200e ft-os kiadást az ne vegyen autót vagy 4évente cserélje újra). Turbó az meg használat függő, nyilván a start-stop rendszer városban előbb utóbb hamarabb kinyírja mint normál használat esetén elkopna, de ha kegyelmes vagy az autóval 300e km-t simán el kell futnia a turbónak.
Én a jettát venném, azért mert fiatalabb és 1-2év alatt hátha nem gyilkolták meg annyira mint a passatot 5év alatt.
A start-stop rendszer nem nyír ki semmit, nekem van benne. Igazából baromság az egész azért, mert nem spórol, cserébe a gyártó elmondhatja, hogy ő megtett mindent ennek érdekében. 10 lámpából 8-nál nem állítja le a motort, nincs miről beszélni. Nem hülye az, nagyon sok szempontot figyel a leállításhoz. Vagy hidegnek ítéli a vizet, vagy melegnek, vagy az akkufeszültség nem tetszik neki vagy a turbóhőmérséklet, de még előtte a motorterhelést is figyeli vagy azt hányszor kellett leállnia. Első lámpánál megáll, esetleg a másodiknál, utána meg a következő 8-nál nem. Persze sok kicsi sokra megy, ha minden autó ilyen lenne az lehet spórolna valamennyit globálisan, de nagyjából annyi értelme, mint a porszívó teljesítmény korlátozásnak...
Egy milliós szervizköltsége sose volt a TDI-nek, be tud dögleni a porlasztó, be tud dögleni a szivattyú, a kettőstömegű, a turbó. De soha nem egyszerre és elég valószínűtlen, hogy egy gazdán belül. TSI-nél a láncszakadás ami komolyabb gondot okozhat, de az se éri el a fél millát se.
Ekkora távra jó lenne neked egy 1.4-es TSI, de 2012-től felfele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!