Miért ódzkodnak sokan a turbós motoroktól?
És itt most nem a "Downsize" turbó motorokról beszélek, hanem az "izmosabb" autókról.
Pl. Az Audi RS 5-ben egy 4.2-es szívó motor volt, a legújabban már "csak" egy 2.9-es turbó benzines dolgozik. De lehetne még sorolni a példákat...
Pár helyen olvastam, hogy sokan inkább vesznek régebbi modellt szívómotorral, mintsem újabbat turbóval
Van ennek különösebb oka, azt leszámítva, hogy a turbó +1 hibalehetőség ?
Jaa, itt nem a hibalehetőségről van szó, teljesen más.
Az Audinak az előző 4.2 V8-as motorja, amit az RS4 és RS5 kapott (volt az R8-ban is) egy mestermű. Gyönyörű hang, 8 henger, szívó hang, lavinaszerűen előtőrő, de lineárisan felépülő teljesítménygörbe. Ja és asszem 8500-as fordulatnál tilt le, ami a turbósokra nem jellemző.
A turbósoknál van egy olyan gond, hogy jelen van a turbólyuk, az erő hirtelen jön meg, ami nem mindig jó, a turbó miatt (és a minusz 2 henger miatt) a hangja sem olyan szép.
De ez a 2.9-es motor olyan szintre van már tökeletesítve (azért az Audinál van tapasztalat turbós motorral), hogy nem sokkal rosszabb, mint a 4.2-es szívó. Sőt, semmivel. Éppen tegnap néztem egy gyorsulgatós videót a youtube-on az RS5-ről, és írta a feltöltő srác, hogy szerinte jobb, mint a 4.2-es V8. Ebben lehet is valami. Csak na, sokan jobban szeretik a szívó motorokat.
Aki izmosabb autót vesz azt nem igazán érdekli a "+1 hibalehetőség" mert van pénze javításra, autómentőre....
Nálam roppant egyszerű, hogy miért van ezer éves hangos büdös diesel mercim: mert egyszerűen képtelen elromlani...
5 hengeres, 1 hibás porlasztócsúccsal is eljártam vele amíg meg nem jöttek az újak, na most ezt játszd el egy mai autóval.
nem az a gond, hogy turbós az autó hanem az, hogy baromira túlerölteti a motort a turbó.
(igaz ez nem pont a kérdésedre válasz mert ez nem az izmosabb autókra vonatkozik)
itt is példának egy W201 vagy w124 merci:
sima szívó diesel 2.5 motorral 90 ló körül
turbó diesel 2.5 motorral 120 ló körül
magyarul kemény +30 lóerőt ad a turbó 2500ccm mellett
nézz meg egy mai autót, egy 1 literes turbós tud 120 lovat.
szerinted mennyire egészséges ez a motornak? :) :)
Szóval ez az én álláspontom.
Lehet, hogy lomha és hangos az öreg mercim de egy 5×5 cm-es papírra rá tudom írni az éves fenntartási költségét és nem kell apró betűvel írnom hozzá!!!
Milyen 2,9- es audi motorról beszéltek?
Nincs is olyan. 3,0 viszont van. Ami nyilván nem kereken 3000ccm, de nem is 2900- as.
A turbós motorok jók. Viszont könnyen lesz egy 150000- es turbofelujítás 4- 500- ezerbe. Ehhez elég egy idegen anyag miatti turbó kár, kipufogó leömlő hegesztés elengedés (én így jártam), hengerfejek le, csak az anyagköltség tömítések- csavarok 170- ezer, szerelés 100- ezer. És a hengerfejhez nem kellett nyúlni. Vagy izzítóelcseppenés miatti turbó halál dettó ugyanez a procedúra. Vagy kenési elégtelenség miatti turbó kár miatti motorbontás... szintén viszi a százezreket.
Ha gyári új turbót akarsz a kocsidra, sokszor az 500- ezer nem fedi le a turbó árát. A felújított, vagy unixos turbó középrész ugye nem gyári a 150- ezerért!
"Milyen 2,9- es audi motorról beszéltek? "
Utána lehet nézni az új autóknak is, nemcsak a régi modelleknek. És egy Audi RS5-ről van szó, aminél nem az a mérvadó, hogy a Bárdinál mennyibe kerül a felújító készlet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!