Mire figyeljek oda első autó vásárlásánál?
Ne rohadjon, ne legyen rozsdás, ezt alaposan nézd meg mindenhol. Mindent kérj meg hogy mutasson meg, ha húzza a száját vagy látod hogy un téged hagyd ott a kocsit. Vigyél el valakit mindenképp aki ért hozzá. Ő nézzen bele, menjen vele egy kört. Ha a motor piszkos akkor jó, ha gyönyörűen le van tisztogatva akkor azzal rejteni akar valamit. Mondjuk olajat.
A papírokat minél hamarabb intézd el, olyan ne legyen hogy az eladó azt mondja hogy ez meg ez nincs meg de 1 hét múlva küldöm meg ilyesmik. Legyél határozott, ha alkudni szeretnél egy tizest, és nem engedi akkor ne könyörögj, egyből mondd, hogy akkor köszönöm szépen nem kell. Ő fogja mondani hogy enged egy tizest csak vidd el. Feltéve ha látszik rajtad a komoly vásárlási szándék és határozott vagy. :)
Én ezeket tudom ajánlani.
Inkább vigyél magaddal valakit aki ért az autókhoz.
Ha mégsem jön össze a dolog akkor:
1. Indítás hideg motorral! ne az legyen, hogy odamész és langyos a motor és pöccre indul..
2. Tesztvezetés, hogy gyorsít? hogy lassít? nem-e rángat? jól fékez-e? nem-e húz valamelyik irányba a kocsi?
3. Szemrevételezés: kerékdobokban nincs-e rohadás, bemászni alá és végignézni az alját nincs-e rohadás, motorteret átnézni nincs-e olajfolyás valahol, vízelvezetőknél rohadás
hirtelen ennyi jutott eszembe :D
Hiába nézed, ha nem tudod mi a hibára utaló jel.
Először is, autót nappali fényben nézz, figyelmesen járd körbe, nincs-e gyanúsan lógó karosszéria elem, sérülések.
Gumi abroncsok állapota, kora.
Rozsdára utaló helyek - nézz be alá is.
Belső tér állapota, mennyire kopott, koszos, kiült-e a vezető ülés.
Jó lenne egy hiba kiolvasó műszer, megnézni, jelez-e hibát, mert pl. lamda szonda. egr hiba megdobja a fogyasztást rendesen, de szemmel nem látható.
A gyújtás ráadása után világít-e minden kontroll lámpa, nincs-e lekötve, kitakarva, és inditás után elalszik-e mind.
Hidegen milyen a motor hangja.
Motortérben a motor száraz, poros, vagy olajos. Gyanús lehet, ha le van mosva.
Olajak ellenőrzése, nem égett-e, vagy más probléma. A többi folyadék szintjét is megnézheted.
Akkumulátorra is vetsz egy pillantást, mennyi idős lehet.
Csomagtartóban megnézed, meg vannak-e a tartozékok.
Próbaút.
Ez normális esetben nem két perc.
Kiprobáltok minden sebesség fokozatot, először általában a tulaj vezet, láthatod hogyan használta az autót (kereskedőnél persze nem)
Fékeket, , kormányművet, lengéscsillapítókat is teszteled.
Használt autónál mindig vannak kisebb-nagyobb hibák, az természetes.
Lehet tárgyalási alap egy felfedett hiba, de vannak olyan hibák, amelyek miatt ott kell hagyni az autót.
-fékek minösége, erősége
-gumi dot száma ne legyen 5207 idősebb
-motor hangja
-kuplung milyen mélyen fog
-festése
-hogy az auto nem huz e valamelyik irányba
-a kormány egyenes e
-nem csöpög
-nem koszos a motor
-hangján hallani ha csuszik a szíj
Ha van rá olyan hely:
-alváza mennyire van oda
-kipufogo álapota
-ereszt e a fékolaj
STB.....
Köszönöm az összeszedett válaszokat!
Nyilván jó lenne valakit magammal vinni, de hirtelen nem jut eszembe senki sem az ismerősi körből. Személy szerint egy Volkswagen Golf4 kombi-t néztem 600.000 akármennyiért, kereskedőtől. Leírásban rozsdamentes, karbantartott gépnek van beállítva, és tényleg elég "igényesnek" néz ki. A héten szeretném megnézni személyesen, aztán majd kiderül. Minden esetre köszönöm a tanácsokat, így talán nem állok olyan fapofával a dologhoz! :D
ha lehet 1.4 es golfot ne vegyél (a válto hibák miatt)
DE HA CSAK az van és tetszik akkor a szivedre halgass!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!