Japánban a toyota olyan mint itthon a suzuki?
Nem, nem olyan.
A japánok becsülik a saját maguk gyártmányait.
Csak a magyar olyan birka, hogy szarozza azt, ami itthon készül, hazai beszállítókkal, magyar munkával. Akinek Suzukija van, az nem is ember, csak egy lúzer, egy szerencsétlen, stb...
Mert a csökött agyukba be van égve az 1-es Swift, és mindig azzal jönnek elő, hogy papírautó, guruló koporsó. Pedig a 90-es évek elején semmivel sem volt rosszabb, mint alsó kategóriás társai.
Év TIZEDEKIG közlekedett a magyar zsigával, varjúval, dáliával, hogy a trabit meg a kispolákot már ne is emlegessük.
A szuzuka is megfelel a kor követelményeinek.
Természetesen másképp mint egy béemvé suv (tényleg: mire lehet használni egy terepjárót városban?)
de NEM IS ANNYI AZ ÁRA!
Inkább olyan, mint a FÉG a kazánok között. Vannak más gyártók - belföldiek és külföldiek is -, de a kazánok többsége FÉG, még ha a cég nem is kazángyártással foglalkozott eredetileg. Amit érdemes megjegyezni, hogy a japán autógyártók nem úgy működnek, mint az európaiak, hogy egy egész országrész csak és kizárólag személyautók gyártására specializálódik, hanem ezek nagy iparági konglomerátumok apró építőelemei, az anyacég bevételének egy elhanyagolható részét adják. Persze ebben a két esetben ez kicsit sarkítás, mert a Toyota vagy Honda mondjuk olyan nagyra nőtt, hogy ott pont a többségét, de ők is foglalkoznak tehergépjárművek, robotok, targoncák vagy hajózási eszközök gyárátásával. Ilyesmik szinte egyik európai gyártóról sem mondhatóak el.
A Mitsubishi foglalkozik elektronikai eszközök gyártásától (memóriák, akkumulátorok, projektorok) kezdve pénzügyi szolgáltatásokkal (a világ legnagyobb bankja) vagy épp üdítő- és szeszeistalok gyártásával (a Kirin a japán Coca-Cola), az autózás csak mellékes dolog nekik. A Kawasaki főleg mozdonyokat, repülőgépeket, kerti gépeket gyárt - a motorok számukra szintén melléktevékenység. A Yamaha döntően hangszerekkel, hangtechnikával és újabban mozgássérülteket segítő berendezéseket készít - megint csak nem a motorok a fő profil.
Ehhez képest ha azt mondod itthon, hogy Suzuki, akkor mindenkinek csak és kizárólag az autó - vagy legalábbis a közlekedés ugrik be. Míg ott ezek a márkák az emberek egész hétköznapjait behálózzák. Japánban az autógyártó cég anyavállalata készíti a házadat, a bútoraidat, a számítógépes játékodat, a teáskannádat, de esetleg ők adják neked az áramot vagy TV-előfizetést is.
Szerintem rossz az összehasonlításod!
Mivel a Toyota és a Suzuki is japán-kötődésű cég.
Az most, hogy az őshazájukban melyik az elterjedtebb az más dolog.
"tényleg: mire lehet használni egy terepjárót városban?"
A legtöbbet még terepen se :D
Kedvencem az x6-s, mikor kimegy terepre, de a dombra nem tud felmenni 3m-t se :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!