Ha gázt adok miért tudom kivenni a váltót üresbe
sebességből?
Figyelt kérdés
Azt vettem észre, hogy ha esetleg kuplung nélkül akarnék munkálkodni, akkor egy bizonyos sebesség alatt már nem jön ki a váltó üresbe sebességből, de ha egy kis gázt adok még egy egész kicsi után is kijön normálisan.
Ez mitől van? És ez is a helyes módja ha valaki kuplung nélkül akar váltani, vagy bizonyos sebesség alatt már ha nem jön ki inkább a kuplunggal szokták kiszedni?
Autója váltogatja,de sebességben gázadáskor befeszül a váltó,ahogy a nyomatékot leadja,s az normális hogy nem tudod kivenni.De ha elveszed a gázt sebességtől s a fokozattól függően bizonyos fodulatszámnál,úgy veheted ki sebességből,minta kuplungoltál volna.De ha szeretnéd a kocsid sokáig használni,akkor ne légy rest,s szólj a bal lábadra rá,hogy váltáskor nyújtóztassa ki kicsit magát,az autó meghálálja majd,s nem kell szerkezetet,vagy váltót cserélned ídő elött.
2017. dec. 10. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Ez normális jelenség, van egy pillanat, mikor elveszed a gázt, és a váltóra nem hat sem a motor ereje, sem a motorfék ereje, olyankor a fogaskerekek nem feszülnek annyira egymásra. Na ebben a rövid időintervallumban ki lehet venni üresbe. Amúgy használok kuplungot mindig, mert kell.
2017. dec. 10. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Mi ez a baromság, hogy valaki kuplung nélkül akar váltani??
2017. dec. 10. 23:01
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 A kérdező kommentje:
hát én speciel nem dolgozok olyan helyen ahol ne kellene, de amerikában a mai napig kuplung nélkül tolják a kamionosok, vagy akik az erdőkben járnak zillekkel, sőt csomó tolókerekes ladát is láttam a youtubeon, szóval elég sok helyen van még ennek kultusza :D Engem csak a sima kíváncsiság hajt :D
Amúgy köszi a válaszokat
2017. dec. 10. 23:11
5/8 Bence_ válasza:
Mert van olyan fordulat tartomány ahol kuplung nélkül is tudnál váltani.
Pl "simán" lehet kuplunkg nélkül közlekedni de az emberek nagyrésze nem tud
2017. dec. 11. 00:34
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 A kérdező kommentje:
hát én úgy vettem észre, hogy nem minden váltóval lehet. Én a skodámmal néha próbáltam, de mielőtt bemenne a sebességbe ránt 1-et, meg valami hang van, beugrik utána sebességbe, de hiába megfelelő a fordulatszám valahogy nem tökéletes :D Többször már nem próbálkoztam, majd inkább valami olyan géppel ami bírja a strapát... 815-ös Tatra pl alapból úgy veszi a sebességeket amikor kicsit öregebb már hogy benyomott kuplungnál is összeérnek a fogaskerekek, mégis elmennek többszáz ezer kilómétert vígan :D
2017. dec. 11. 00:53
7/8 anonim válasza:
"de amerikában a mai napig kuplung nélkül tolják a kamionosok"
Az ottani Eaton Fullereknél is kell kuplungolni indulásnál, a többit megoldja magának a váltó.
"815-ös Tatra pl alapból úgy veszi a sebességeket amikor kicsit öregebb már hogy benyomott kuplungnál is összeérnek a fogaskerekek, mégis elmennek többszáz ezer kilómétert vígan :D"
Biztos az a több százezer? :D
2017. dec. 11. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 A kérdező kommentje:
hát nézd amiket én látok Tatra-k, meg az az 1-2 amivel mentem már ősrégi darabok, és általában nem arra vették őket az akkori tulajok hogy a garázsban álljanak, hanem keményen járták az erdőket, meg a többi terepet :D Még 148-assal is mentem aminek látszott az alja szinte mert ki volt rohadva, nem volt alapjárat benne, nem működött a felező meg még ilyen jó dolgok, de még is lehetett vele egész nap melózni még ott is ahol a MAN-ok sorba borultak fel :D
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!