Mi a különbség a 210 lóerős és a 310 lóerős Ford Mustáng motorok között?










Ha szívó V8 akkor a szívóoldal, a kipufogóoldal, a szelepvezérlés, szelepek száma, a furat-löket mérete is nagyban eltér. Ez adja a teljesítménykülönbséget, de ne csapjon be a maximális érték, mert ezzel ki lehet törölni a valagat annyit ér, a teljesítmény és nyomatékgörbe a hozzá tartozó fordulatszámgörbével, az lenne az érdemi infó.
A hagyományos karbis, 2 szelepes, alulvezérelt V8-ak pedig még attól is képesek felszedni magukra 30-40 lóerőt, hogy kicserélik benne a szelephimba emelőket görgősre.
Roadkill című műsort ha nézed ott rengeteg ilyen videó van. Nyilván az új Mustang elektronikus vezérlésű motorja már jóval kevésbé érzékeny ilyenekre.





Úgy tűnik, az 5. generációsra gondolsz.Ezalatt 4 motorfajta volt benne(+ feltöltős):
2005-2010 között volt a 4000 cm3-es V6-os motor benne.
Ez egy ősrégi koncepció, vasblokkos, hengerenkénti 2 szelepes, tipikus amerikai régebbi motor, aminek nem a lóerő az erőssége, cserébe nyomatékos, 210 lóerővel
V8-as volt ebben az időben 310 lóerős, ebben 2 hengerrel több van, és 2 helyett 3 szelepes, de ez is egy régi koncepció
2011-es modellévben jött a ráncfelvarrás, ebbe egy sokkal modernebb V6-os került ,ez a 3.7 literes V6-os már modern,majdnem 20 kilóval könnyebb, alumínium, mindkét oldali változó szelepvezérléssel, hengerenként 4 szeleppel, ami egy 300+ lóerős, pörgősebb motort eredményezett
Plusz bejött 2011-es modellévben az 5.0-s V8-as Coyote nevezetű motor is, de ez már gyárilag 400 lóerő felett tud teljesíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!