Manuál váltós autónál parkolásnál hanyasba érdemes tenni az autót?
"A párás és utána napokig tartós fagyos időbe fagy be a kézi."
Normál esetben nem fagyhat be, csak ha a szigetelések szétrohadtak már.
1 vagy R
A nagyobb fokozatokban kisebb a motorfék-hatás.
Oktatáson ha előre lejt hátramenet, ha hátra lejt egyes. Ha egyenes akkor egyes. Mindig kell kézifék. Téli viszonyról nem említenek. Kresz könyv írja a járdaszegély felé kormányzást, csak épp az oktatók meg nem szeretik, mert álló helyben nem tekerünk kormányt (dörzsöli a gumit), vizsgabiztosok se rajonganak érte.
És a valóság. Mindig egyes. Nyáron kézifék is, télen nem kell, de akkor viszont muszáj a biztonság kedvéért a járda felé tekerni a kormányt.
Beragadni két okból tud, vagy odafagy télen vagy pedig egy szarrározsdásodott régi autó és megakad a fékpofa mozgató szerkezet a dobban, ez nyáron is meg tud.
Alapvető különbség itt az egyes és hátrament között van. Az oktatáson azért kell ellentétesen kapcsolni, mert a régi szívódízelek ha véletlenül meggurult akkor el tudtak indulni kulcs nélkül is, bár szerintem még egy őskövület egyes Golf se volt ilyen, én eddig régi traktorokban láttam ezt. Ezen kívül viszont baromság, mindig is az volt.
Legkisebb áttételt kell (illetve legnagyobb a fogaskerék szempontjából), mert az mozdítja meg legnehezebben a motort, az már mindegy, hogy előre akarná vagy hátra. A legkisebb pedig az egyes, a hátramenet az mindig kicsit nagyobb áttételű, bár igaz hangyányival csak, de könnyebben átgurulhat vele. Pl. egyesben 50 a szabályzásnál a végsebesség, hátramenetben 60-nál, ez csak egy példa, de ilyen kicsi a különbség.
Csak sebességben hagyni nem szabad. Nem tudod a motor mennyire kopott, mennyire csökken a kompresszió a kihűlésnél, az olaj lefolyásánál és simán átgurulhat egy órával később, majd a lendület miatt már folytonos lesz és a kocsi szépen elgurul. Volt már rá példa az utcánkban többször is, lejtős nagyon. Kell mellé vagy a kézifék vagy pedig a járdához tekerés, hogy megfogja.
Ez a baj amit utoljára is irtál. A kézi féket mindig használni kell, mert akkor nem rohad be. Ha járatva van , állandóan, nem tud beszorulni.
Csak akkor ha néha és ritkán van használva, berozsdásodik.
Ilyen neki indulásból a lábféket se nagyon lehetne használni mert hátha beragad.
Dehogy baj, jól csinálja.
"Oktatáson ha előre lejt hátramenet, ha hátra lejt egyes."
Nem tudom miért oktatták ezt neked. Teljesen mindegy, hogy merre lejt az út, rakhatod 1-be vagy R-be. Ugyanúgy megtartja az autót. Ilyen esetben mindig kell a kézifék is és az útpadka felé kell tekerni a kerekeket (ha mégis elgurulna az autó, akkor a padka megfogja).
Egyenes úton nem kell a kézifék, bőven elég sebességben hagyni. Forgalomban úgyis lesz használva, pl. lámpánál várakozásnál vagy emelkedőn elindulásnál. Nem fog berozsdásodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!