Suzuki WagonR+ 1.3-as vásárlása előtt mire érdemes odafigyelni?
Eddig a hidegen való indításkori füstölésre hívták fel a figyelmem, hogy szeleszárszimering kopásra utalhat. Tudnátok még ilyen tippeket adni?
A motor még nem fix, hogy a 76 lovas vagy 94-es lesz, majd az állapot és az ár dönti el.
A szelep szár szimering kopás az szinte minden ilyen korú autónál előfordul. Nem csak a wagonnál. Nagyobb gond az olcsó 10w40-es olajok használata miatti motorkopás. 5w30 való bele. Ezt jelzi az olajbetöltő nyíláson át látható vezérmű tengelyen lévő sötét barna lerakódás és a kormos kipufogó.
Jellemző nagy hibája nincs a típusnak. Csak apróságok.
100000 km felett a műszerfali óra nem működik, a zár körbeforog, 200000 felett a kuplung meletti kikopott kárpit, a lukadó kormány.
Az 94 lovasokon a váltó nyelestengely csapágya adja meg magát néha.
Mindkettőnél előfordul a világítás csatlakozójának elégése.
Ma reggel összeírtam objektíven a hibalistát (hátha másnak is tanulságul szolgál), amit visszaolvasva eléggé elvetős ez a példány:
- tenyérnyi rozsda a jobb küszöbön a hátsó ajtónál (nepper szerint 5-10 eFt a javítása)
- első ablaktörlő meg-meg akad
- váltóbotnak nagy az útja, de legalább könnyen eltalálni a fokozatokat
- kupplungpedál útjának első 50%-ában nem sok minden történik, de legalább nem esik be addig
- ízléstelen zebracsíkos üléshuzat, feleségem szerint áporodott utastérszag (nepper helyében kidobtam volna a huzatot és s szagot valahogy elimináltam volna)
- beszakadt dudagombok (tudom, hogy típushiba, 10 eFt-ból javítható)
- kipufogó belső, alsó csövén vastagabb fekete lerakódás (vajon korom?)
- fényszórók egy-egy műanyag rögzítő füle törött (más példánynál is láttam már, vajon típushiba?)
- csomagtérajtó nyitógomb körüli műanyagelem két rozsdás fejű Philips csavarral rögzítve (=kókányolás)
- bal első küszöb alatt az emelési pontnál görbe a lemez (ez is típushiba lehet, soknál láttam már)
Néhány plusz pont (ami igazából a normális kellne legyen):
+ szervókormány egyenletes rásegítésű
+ klíma bekapcsolásra reagál a fordulatszám (+ talán még hűt is, bár hidegben ezt nehezebb megállapítani)
+ klíma nem dohos szagú
+ hidegindításkor füstnek semmi jele
+ féktárcsa nem vállas
+ olajbetöltő sapkát levéve és belenézve olajsár nem látszik
+
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!