Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan lehet észrevenni, hogy...

Hogyan lehet észrevenni, hogy a turbóban leragadt a változó geometria?

Figyelt kérdés

'99-es A6 2.5 TDI, automata vasról lenne szó.

Mostanában azt csinálja a drága, hogy hidegen ló@asz a nyomatéka, nem is nagyon akar elváltani 3000 alatt.

Majd mikor bemelegszik majdnem minden fa@a, de kb. 2800-ig úgy gyorsul mint egy suzuki, onnantól ránt egyet, felbőg a motor, és "vadászgép" lessz belőle.

Az előzménye a sztorinak az, hogy egy jó darabig úgy jártam a kocsival, hogy ki volt lyukadva az Intercooler utáni gumicső. Tolta is rendesen a kormot, mint egy traktor ha odaléptem neki.

Ja igen. A fogyasztásom pedig úgy megugrott, hogy lassan kannából kell tankoljam a gázolajat!

UI. Tudom, hogy ezzel a vassal belenyúltam, de fikázást nem kérek. Köszi. (AFB motorkód)


2017. dec. 9. 08:05
 1/10 anonim ***** válasza:
Pont így, erőtlen gyenge, a kilyukadt cső azért nem volt f@$za mert minden szemetet felkap úgy és nem csak elkoszolódik olyankor hanem akár egy kis kavics is szétveri a lapátozást pl. Kitakarítani úgyis csak úgy lehet ha leveszed a turbót, akkor már többet lehet tudni, tengely lóg-e esetleg, geometria hogy áll, olajozók rendben vannak-e
2017. dec. 9. 08:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Okostojás. Köszi, hogy segíteni akarsz, de az a túlnyomásos oldal, ráadásul a turbó után. Vagyis onnan a turbó ne szív be semmit.
2017. dec. 9. 13:04
 3/10 anonim ***** válasza:

1.9 TDI-nél pont fordíva szokott lenni, tehát nem bír elpörögni 3000-ig sem, ha leragad a geometria. Ebből kiindulva nem hinném, hogy nálad is ez a gond.

Amúgy miért nyúltál volna bele? Bármilyen turbó motoros autonál előfordulhat ilyesmi, meg hogy kilyukad a gumicső.

Üzemanyagpumpával vajon mi a helyzet? Azzal mindig gond van ennél a modellnél.

2017. dec. 9. 13:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Egyik szomszéd srácnak is hasonló volt a probléma, csak neki nem sikerült rájönni mi a gond, mert lassan már mindent kicseréltek.

Írd le a ha meglesz a hiba, hátha segít neki.

2017. dec. 9. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Tehát akkor a cooler utáni cső ahonnan a hideg levegő halad tovább arról nem szív semmit? Mesélj még... Mindegy 110 dodóért talán kapsz egy szar turbót amire kicserélheted ezt a mostani okádványt
2017. dec. 9. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
Tesó. Ott valóban senki nem szív semmit, mivel ott nyomja a turbóóó, vagyis TURBINA túlnyomással a levegőt a motorba! Ezért hívják TURBÓFELTŐnek! Mivel a több levegőben, több üzemanyagot lehet elégetni! Fogadd el, ez így működik.
2017. dec. 9. 20:19
 7/10 anonim ***** válasza:
Az esetleg megnézheted, hogy a geometria karját tudod-e kézzel mozgatni. Vákuum csövek nincsenek kiszakadva? Diaggal rá kéne nézni hogy menet közben hogy alakul a turbónyomás.
2017. dec. 9. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:

Van valamilyen diagram, hogy milyen fordulatszámon, mekkora kellene lennie a turbó nyomásnak? Mert akkor veszek egy nyomásmérőt, és beépítem.

Ez a 150 pacis változat, nincs tuningolva.

2017. dec. 10. 06:06
 9/10 anonim ***** válasza:
Az a baj, hogy nem fordulatszám függő. Álló helyzetben pörgetheted, nem fog felépülni a max nyomás. Terhelni kell hozzá.
2017. dec. 10. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Nálam: egy adott fordulaton ahol rendesen töltene terhelésen 2000 től megtorpant és 3000 körül jött vissza az erő, leragadt a geometria sokak szerint. Ki kell huzatni üzemmeleg motorral 2 esben és 3 asban majd visszalassítani megint kihuzatni, utánna mentem 4 esben 90-120 körül egy ideig illetve végig 3000 körül tartottam, és jó lett. Kikormolás magyarul.
2019. márc. 31. 01:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!