Van olyan akinek a simsonja nem szokott hetente rossz lenni?
Értem ezalatt hogy nem kell egyfolytába azon gondolkodni hogy mi a baja stb. és akár 1-2 évet is lehúz meghibásodás nélkül.
Létezik ilyen?
Ha igen írjátok már le hogy mikor vettétek milyen típus és mire használjátok milyen gyakran.
Natehát: sem az SR, sem a Schwalbe NEM robogó, hanem L1e kategóriába sorolt segédmotoros kerékpár. Idézve a KRESZ-ből:
"1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
r)398 Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó."
Ezen felül a kategóriák:
"L kategória
• L1e: max. 50 cm3 belsőégésű motorral, vagy max. 4 KW elektromos motorral szerelt kétkerekű motorkerékpár.
• L2e: max. 50 cm3 szikra gyújtású (Otto) motorral, vagy max. 4 KW teljesítményű egyéb belső égésű, vagy elektromos motorral szerelt háromkerekű motorkerékpár.
• L3e: motorkerékpárok, melyek 45 km/óra sebességnél nagyobb sebességűek, és 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral vannak ellátva.
• L4e: 45 km/óra sebességnél nagyobb sebességű, 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral ellátott oldalkocsis járművek.
• L5e: háromkerekű járművek (triciklik), azaz három szimmetrikus elrendezésű kerékkel rendelkező járművek, 50 cm3-nél nagyobb hengerűrtartalmú belsőégésű motorral vannak ellátva, és/vagy a tervezési sebességük nagyobb, mint 45 km/óra.
• L6e: könnyű négykerekű járművek, amelyek saját tömege legfeljebb 350 kg (elektromos járművek esetén nem számítva az akkumulátorok tömegét), sebességük max. 45. km/óra, és:
1. amelyek motorjának hengerűrtartalma max. 50 cm3 szikragyújtású (Otto) motoroknál, vagy
2. legnagyobb teljesítménye legfeljebb 4 KW egyéb belső égésű motor, vagy elektromos motor esetében.
• L7e: egyéb, az L6e kategóriákban fel nem soroltakon kívüli négykerekű járművek, amelyek saját tömege legfeljebb 400 kg (550 kg a teherszállításra kialakított járműveknél) –elektromos járművek esetében nem számítva az akkumulátorok tömegét- és amelyek legnagyobb hasznos motorteljesítménye legfeljebb 15 KW."
Innen világosan kiderül, hogy mindkettő, sőt az összes többi 50 ccm-es Simson, Riga, Babetta, Romet, stb. Az L1e kategóriájú segédmotoros kerékpárok közé tartozik. Olyan kategória, hogy "robogó" nincs!
De az egyszerűség kedvéért: a köznyelv robogónak nevezte el az automata váltós japánkínaiolasz csodamasinákat, melyekre csak ráülsz, húzod neki és megy. Természetesen itt is lehet ütközés/kivétel (pl. a Babetta is automata), de ez mindig van. Legfőbb különbség a közhiedelem alapján, hogy a robogók a "húzzadnekihaddmenjen" kategória, a Simson pedig a sebességváltós "motor".
Ettől függetlenül vannak átfedések, mint említettem is, de az nem mérvadó.
Természetesen más országokban máshogy vannak a kategóriák, de azokat nem igazán ismerem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!