Van olyan akinek a simsonja nem szokott hetente rossz lenni?
Értem ezalatt hogy nem kell egyfolytába azon gondolkodni hogy mi a baja stb. és akár 1-2 évet is lehúz meghibásodás nélkül.
Létezik ilyen?
Ha igen írjátok már le hogy mikor vettétek milyen típus és mire használjátok milyen gyakran.
Hetente nem doglött le, inkább hónapokban mértem a sajátomat napi használat mellett (kb. 5 évig).
Hétköznap, Bp-en , napi 2x11km-t használtam.
A leggyakoribb meghibásodás karburátorproblémára volt visszavezethető (de helyes beállítás után megszűnt).
Ezen kívül gyertyát cseréltem kétszer, volt két defektem, az összes bowden elszakadt már egyszer, pedig olajoztam őket, két kipufogóeltömődés (Arol 2T miatt) és egyszer főtemgelyszimering csere.
Volt még fékpofa, lánc és kislánckerék csere, de ezek kopásból adódtak.
Nagyapámé volt a gép, 30+ éve vette olyan második tulajtól, aki maga építette újra, mivel az első tulaj kistraktort csinált a motorjából.
Típusa így S51 valami (leginkább N, de tirisztoros gyujtással) 3 sebességgel, akku és index nélkül.
Két éve már nem használom, várja jobb sorát a garázsban.
Kedves Simson tulajdonos!
Nekem egy 1975-ös Simson S50b motorom van. Soha nincs vele gond, pedig 17800 kilóméter mentem vele az utóbbi kb 6 év alatt. Egyszer sem hagyott cserben!
Hogy miért?
Amire vigyáztam az az, hogy amikor megvettem, akkor roncs állapotban volt és fel kellet újítanom. Akkor 36 éves korban volt a motor.
Döntenem kellett, hogy el akarom adni és ócska utángyártott taiwani alkatrészeket fogok használni, vagy keresek drága német alkatrészt. Nagyon tetszett a motor, és az utóbbi mellett döntöttem.
Mivel sok Somson S50-51 motorokat javítottam elötte, nem volt sok bizodalmam az alkatrészekhez.
Volt egy megbízható forrásom eredeti és használ (bontott) alkatrészekhez.
Soha nem tuningoltam, törekedtem a gyári állapotra, nem hajtottam túl, figyeltem a motorra. most is egy rúgásra indul. Ha nagyon hideg van akkor is.
Két gyertyát cseréltem rajta ennyi év alatt.
Soha nem kellett karbit, gyújtást állítani, alkatrész cserélni. Defektem sem volt. Kiváncsi vagyok egy kinai robogó meddig birná.
Ez a Simson S50b!!
Nem mondom hogy jó választás minden Simson, mert a rengeteg rossz alkatrésszel tönkretett motorból nehéz müködőt faragni.
Csak olyat érdemes megvenni, amelyik nem vált a fiatal barkácsolók áldozatává!!!
Simson SR50 (robogó), S51 blokkal (12V, 4seb., megszakítós gyújtás): két éve vettem meg nyáron, lábán jött haza (kecskemét - debrecen).
Itthon összes szimering, tömítés csere, fékpofa csere, beállítás, teleszkópszimering csere, olajcsere, stb. Évente olajcsere a váltóban. Napi minimum 20 km munkába járás (ebből kb. 5 km földút), plusz az egyéb szaladgálnivalók - plusz néhány nagyobb túra. Két év alatt több mint 10e km ment bele. Meghibásodások: gagyi főtengelyszimering kiesett a helyéről a kuplung alatt (egyszer, normális cuccal pótolva). Gyújtótrafó meghalt (kisipari fosch), hátsó lánckerék "kilötyögősödött" az aluházban. Illetve egyszer gyújtáshiba miatt állt le, kiskondi csere (kivezettem az alaplapról, azóta nincs gondja), plusz megszakító csere.
Napi használatban nyúzom, télen-nyáron. Szerintem a felsorolt hibák elég csekélyek ehhez képest.
Alkatrészt, ha lehet, veteránbörzén/ismerőstől szerzek be, lehetőleg alig használt németet, a kisipari cuccoktól távol tartom magam. Normális olajat kap (nem arol 2t), nem húzom "csutkára" - remélhetőleg még jópár évig kiszolgál.
Jó hallani hogy ilyen gépek is vannak még.
Amúgy nemtom hogy az sr 50 meg a swalbi az milyen kategória mert sztem nem teljesen robogó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!