ABS légtelenítés hogyan történik?
Üdv!
Van egy kis gond a járgánnyal, figyelmetlenség miatt levegő lett pumpálva a rendszerbe és valószínűleg az ABS-be is.
2 rekeszes a fékolaj tartály (jó hülyém van megcsinálva) és nem figyeltünk oda rendesen légtelenítés közben így szépen levegőt pumpáltunk.
Ezt észrevéve fel lett töltve a tartály és meg lett csinálva a légtelenítés.
Próbakör: 50km/h-ról padlóféken cirka 10 méter fékút...
2. légtelenítés: pár buborék jött ki kerekenként de ennyi.
Próbakör: most már fog a fék de nagyon nagyon lent és izomból kell nyomni...
3. légtelenítés: kerekeknél sehol semmi.
Pedál ugyanúgy beesik, ráadásul olyan hangja van 3/4 útig mintha egy lyukas gumilabdára lépne az ember...
Arra tippelek, hogy levegő lett bepumpálva az ABS-be.
Ki lehet onnan valahogy játszani?
Vagy eresszük le teljesen és töltsük fel újra fékolajjal?
W201 Mercedes.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Na igen, ez az, hogy lejjebb van valamennyivel szóval elméletileg nem szabadna, hogy levegős maradjon.
Csak mert nem tudok másra gondolni...
háromszor lett lelégtelenítve mióta puha a fék, mindig 1-1 pici buborék jött ki, az meg nem okoz olyat, hogy 3/4 úton fogjon a fék.
Szóval nem tudom hol lehet benne ennyi levegő de valahol van :D
Reméltem kapok esetleg valami választ, hogy járó motorral vagy álló motorral csináljuk (már mindkettő meg lett próbálva), vagy valami tippet.
Pénteken egész "jó" időt mond, végigmegyünk újra a légtelenítési procedúrán kerekenként megfelelő sorrendben, aztán lesz ami lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bizony ez a módszer működik,renault megane 2 1.6 16v 2004-es benzines, gumifékcsövet cseréltünk,és elfolyt az összes fékolaj a rendszerből,álló motor mellett légtelenítettünk,így kemény volt a fékpedál,de mikor beindítottuk,beesett a fékpedál 3 centit,levegős maradt,kimentem a kertvégébe a füves részre ,csináltam előre menetben és lükvercben is blokkoló fékezéseket hogy bekapcsoljon az ÁBS-kocka,utána légtelenítettünk és kijött a levegő az ABS-kockából, mi kétszer csináltuk meg a légtelenítést a füves részen való fékezések után illetve így kétszer csináltunk füves részen blokkolófékezéseket is.
( onnan tudom hogy jó lett most voltam vele műszakin)
Esetleg ha valaki nem tudja a légtelenítési sorrendet,így kell:
a renault megane 2 1.6 16v 2004-es benzinesnél:
Jobb hátsó
Bal hátsó
Jobb első
Bal első
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!