Mitől melegszik túl a hűtővíz?
lerakódás,részleges dugulás is lehet,ami miatt hiába nyom a vízpumpa ,nem elég a sebesség.
Lehet vízpumpa hiba is...Termosztát probléma is,jeladó is...
Keringésirányban a gond,ha az alsó kb hideg míg a felső tűzforró...
Akár a vízhűtő is lehet,el kell vinni szerelőhöz.
Túltöltötted a kiegyenlítőtartályt barátom!
A jel a HIDEGEN betöltött folyadék állapotát mutatja, hogy addig kell feltölteni. Meleg állapotban nem kell ott lennie a szintnek, sokkal lejjebb kell lennie, mert amikor nyit a termosztát és elindul a nagykör, akkor lejjebb fog menni, amikor zár, akkor pedig visszanyomja a felesleget a tartályba. Tiedet hova nyomja vissza, ha nincs hely benne?
"nem lehet" túltölteni...
vagyis elméletileg túl lehet, de gyakorlatilag nem mert a kupak szelepes... ha nincs hova mennie a víznek akkor kinyit a szelep és kifolyik egy csőbe a felesleg..
de ez tuti nem okoz túlmelegedést.
Ventilátor bekapcsol?
Menet közben hol a mutató?
Vízpumpa mikor lett cserélve legutóbb?
A Volkswagen automatikusan légtelenít, úgy hogy a légtelenítendő pontok be vannak csövezve a víztartály tetejébe, oda bemegy a levegő és a tartály alsó csövén keresztül pótolja a hiányzó vízmennyiséget. Menet közben az esetlegesen keletkező gőzbuborékoknak is ez az útja.
Én egyszer hőgombát cseréltem Volkswagen Sharanban, emiatt elfolyt egy kis hűtővíz.
A probléma az volt, hogy sehogy sem tudtam visszatölteni az elfolyt víz mennyiséget, nem fért bele a tartályba. Beindítottam a motort, de a hűtővíz tartály tetejére bekötött légtelenítő csőből nem jöttek sem buborékok, sem hűtővíz. Leszedet hűtősapkánál és járó motornál a légtelenítő csőből látványosan pisilni kellene a víznek, vagy ha levegős a rendszer, akkor köpködnie kellene.
Kis idő múlva én is tapasztaltam, hogy emelkedni kezd a vízszint, ezért gyorsan le is állítottam a motort.
Azt tapasztaltam, hogy a légtelenítő csőbe gyárilag van egy fojtás. A gumicsőbe be van sajtolva egy szűkítő, amely megeshet, hogy szűri is a hűtővizet. Tény, hogy 20 év alatt eldugult annyira, hogy már egyáltalán nem eresztette át sem levegőt, sem a vizet.
Levettem a csövet és átfújattam kompresszorral oda és vissza többször (8 barral).
Bár ezután sem lett tökéletes, mint egy gyári autó, de már annyira átjárható lett, hogy le tudta légteleníteni a rendszert.
Ha levegős maradt volna a hűtővíz, akkor nem tudott volna megfelelően keringeni és könnyen felforrhatott volna, ez teljesen nyilvánvaló. Ezért kezdett emelkedni a vízszint járó motornál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!