Opel Vectra 1.7 Isuzu (x17dt) milyen motor olajat?
10w40 tökéletes bele, ha csak a viszkozitást nézzük.
Az egyenetlen járás természetesen nem normális, de egy sokat futott motornál együtt lehet vele élni, hogy pár másodpercig dadog.
Az adagoló hidegindításért felelős része működik?
2017. nov. 28. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
Nekem van ilyen motoros autóm, 5W30-cal hajtom :)
2017. nov. 28. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Jó a 15 40. Manapság az a divat, mindenki hugyot rak bele, aztán csodálkoznak, ha 300e-nél már nincsenek bütykök a vezérműtengelyen.
Izzító, porlasztó, előtöltés, levegősödés, kompresszió, stb...ezek miatt dadoghat hidegen.
2017. nov. 29. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
5W30-at nem raknék ebbe a motorba, mert az igaz hogy nagyon folyós, viszont a futott km arányában ezt az olajat MEGESZI vagy ELFOLYIK az olaj. Ennél jóval sűrűbbet kell beletenned, 15W-40 jó megoldás lehet. Egy a lényeg: indítás után várj velemin. 40mp-et, hogy az olajpumpa eljuttassa az olajat mindenhova, és csak utána indulj.
2017. nov. 29. 08:37
Hasznos számodra ez a válasz?
5/14 A kérdező kommentje:
Akkor nyugodtan használhatok 10w-40w motor olajat? Hidegindításnál is pöcre indul, csak pármásodpercig alacsonyabb az alapjárati fordulatszám. Olyankor szokott kéket füstölni, mikor az alapjárat normális lesz, akkor ez a jelenség megszűnik.
Nézzed meg a kézikönyvben, ott írják a javasolt olaj típus(oka)t. Ha már nincs meg, interneten biztosan megtalálod (jó eséllyel angolul).
2017. nov. 29. 10:31
Hasznos számodra ez a válasz?
7/14 A kérdező kommentje:
15w-40 részszintetikus vagy 10w-30, ezt találtam gyári előírásnak.
Az olaj az jó ami benne van, nem ezért dadog meg füstöl indítás után, hanem az izzítás vagy a porlasztók hibája miatt.
2017. nov. 29. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?
9/14 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat, én magam is az izzítógyertyákra gondoltam vagy a porlasztóra, de inkább a porlasztó lesz a hibás, mert szerintem az egyik később kezd el porlasztani normálisan. Mert ebben még nincs utóizzítás tudomásom szerint, ezért tartom esélyesebbnek a porlasztó hibát. Tudom, hogy nem a motor olaj miatt van ez a dadogás, csak én eddig turbós dízel autóba 10w-40 motor olajat használtam, mert a 15w-40-et sűrűnek találom hideg állapotban, így a turbó sem kap megfelelő kenést. Csak engem a gyári előírás zavart meg, mert 15w-40 van előírva.
Megnéztem neked:
Gyári ajánlás:
X17DT 10w40 APi SG/CD
Api sg szabvány egyébként 1987-1993 között volt érvényben. Gyakorlatilag ma már ennél csak jobb olajat tudsz hozzá venni.
Érdekességképp: Van egy régi Opelom, első tulajtól, közel 400 ezer kilométerrel. Igaz hogy nem isuzu, hanem opel motoros, de ez is világ életében 10w40-et kapott. Egy olajcsere periódus alatt (7500km) eszik meg közel 1 liter olajat. Ez szerintem teljesen korrekt.
2017. nov. 29. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: