A gázpedál finom lökdösésével lehet spórolni?
100% hogy csaj vagy...:)
Ha hideg a motor nekem is rángat ha vezetek ezért várok főleg télen 10-15 percet míg melegeszik a motor.
12-es
Te lehetsz csaj. Bár mondjuk egy csaj is tudja, hogy szervízbe kell vinni az autót ha rángat.
Családi házas környezetben lakom. Bár nem gépkocsiról van szó, de például sok esetben tapasztalom, hogy motoros fűkaszálásnál egyenletes fő esetén is pöcögtetik a gázt, fel-le. Arra gondoltam, ha valaki mondjuk egy talicskán tolna terhet, mit szólna, ha löködve kellene tolnia, akár egyenes úton is? Nyilván, a leggazdaságosabb az egyenletes mozgatás, nem az impulzus szerű erőkifejtés. Szerintem gépjárművek esetén a mozgó alkatrészek (különösen a főtengely) számára felesleges terhelést jelentenek a felesleges nyomaték igények. Közmondásaink is vannak erre: lassan (egyenletesen!) járj, tovább érsz, vagy lassú (folyamatosan, kitartóan folyó víz partot mos, stb.
Minden új lendületvétel plusz átmeneti energiát igényel, ez nagyobb, mint az útszakaszara vonatkozó egyenletes sebesség energia igénye!
Valaki kitalálta ezt a baromságot és szétterjedt. Igaz, hogy a motorfékkel nincs fogyasztás, de az nem spórolás, hogy gyorsít és utána elveszi a gázt és akkor arra a pillanatra motorfék van és akkor spórol is, de basszus minimum ugyanannyi üzemanyagot igényel az utána következő pöckölés is, ha nem többet. Nem beszélve a kényelmetlenségről és az egyéb mechanikai terhelésekről. Elképesztő, hogy valaki képes fél deci üzemanyagért is az anyját bszni. Szeretem ha valaki spórol, takarékos meg eco meg környezetbarát, de ez a módszer ez épp az ellenkezője.
A fűkaszás barmokról ne is beszéljünk, fingom sincs hogyan terjedhetett el az a módszer, de valami borzasztó amit a gázpumpálással csinálnak. Az bődületesen többet fogyaszt, mert minden gázhúzáshoz többlet üzemanyag kell (karbis benzines) és még a kuplungszerkezetet is terheli. Nem elég, hogy épp elég idegesítő a hangja a kétütemű szutykoknak, még pumpálja is.
Lehet,apám buszsofőr, 28 literes gyári adatot überelte, 24-23 literekkel.
egyenletes finom gázadás, akkor lejtőbe kinyomott kuplung, lejtőn felfelé meg lendületből kell menni.
Féket nem használod, motorfékezel.
kb ezek az alapok, amúgy meg ki kell tapasztalni, nekem 8000 km-be tellett mire megtanultam, hogy hogy lehet 140 mellett 5 literes benzinfogyasztást elérni....
Szóval :)
19-es
Autópályán, ha egyenletes tempóval mész, akkor hogy tudod befolyásolni a fogyasztást? Főleg egy benzinessel, 140-nél 5 liter? :))) Na hagyjuk már...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!