Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nem használnak az...

Miért nem használnak az autómotorok főtengelyénél golyós csapágyazást?

Figyelt kérdés
előnye:kisebb főtengely tehetetlenség
2017. nov. 26. 11:08
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Használtak! A kétüteműek golyóscsapágyon gördültek.

Hogy oldanád meg a golyóscsapágyak kényszerolajzását? Valamint a siklócsapágyak jóval halkabb működésűek.

A legfőbb érv pedig az, jpgy a gördülőcsapágyak csak olyan módon szerelhetőek a főtengelyre, ha a főtengely több darabból van összerakva. Joszen egy csapágycserénél nem tudnád másképpen leszerelni a csapágyakat a forgattyús tengelyről.

2017. nov. 26. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
53%

1.Csak jóval nagyobb méretű kellene bele, hogy elbírja a terhelést, a szerelés meg problémás.

2. Mondjuk ez még menne, de mi kenné e vezérműtengelyt.

3. Mi kenné e henger_dugattyút? Mert most a karterben lévő olajat veri fel a hengerfalra, ez a szóróolajozás.

4. Turbónál mi kenné a turbót? Ja, hogy olajszivattyú? Akkor ennek beépítést sem ússzuk meg.

5. Vannak olajnyomást felhasználó részek a motorban: pl. változó szelepvezérléshez...

Szóval csak veszthetnék a dolgon..

2017. nov. 26. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
hát az olajzás szerintem megoldott mert azonos elven működik a csapágyas 1-2 hengeres négyütemúeknél is
2017. nov. 26. 11:50
 4/9 anonim ***** válasza:

Milyen típusra gondolsz pontosan? Én még nem láttam gördülőcsapágyas négyütemű motort!

Még a legegyszerűbb fűnyíró motor is siklócsapágyas.

2017. nov. 26. 11:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:

"előnye:kisebb főtengely tehetetlenség"

Aztán mitől is kisebb?

A főtengely csapja (ami ugye a siklócsapágy egyik "fele") olyan méretű, súlyú, amelyik elbírja a terhelést.

A golyóscsapágy is ilyen méretű csapra kerül.

Akkor hol van itt a főtengely kisebb tehetetlensége?

Ugyanakkorák a forgó tömegek.

2017. nov. 26. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
A fő probléma a golyós-görgős csapágyaknál, hogy nem szeretik az ilyen dinamikus terheléseket.
2017. nov. 26. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 JulesTS ***** válasza:

#4-esnek: 1983-as GSX 1100-nak golyoscsapagyas a fotengelye.


Tron65: birja a dinamikus terhelest, ezert is szerettek belole dragster motort epiteni. Meg streetfightert, mert hosszas egykerekezesnel jobban viselte a kenes hianyat.


#1-es irta jol tul bonyolult volt a fotengely, tul sok reszbol allt. Bonyolult es draga eloallitas egy sport-tura motornal meg elmegy, de atlag autoknal kerulik. Egyebkent meg volt oldva az olajozasa...

2017. nov. 26. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

A siklócsapagyak könnyen és olcsón gyárthatóak. Több darabból is összeépíthetőek. Csendes, nyugott járást biztosítanak. Belsőégésű motorokban folyamatosan változó irányú, dinamikus erők lépnek fel. Ezeket jól csillapítja a csapágyakban jelenlévő kenőanyag film. Így is biztosítva hosszú élettartamot. Nagyfordulatszámú, nagy terhelésű csapágyak általában mindig siklócsapágyazásúak. A hidrodinamikus siklócsapágyak ellenállása gyakorlatilag csak a kenőanyag belsősúrlódásából áll, ami lényegesen kisebb mint a gördülőcssapágyak gördülési ellenállása.

A motorok belsősúrlódásainak csökkentése nagyban hozzájárul a motor fogyasztásához.

Gördülőcsapágyakat leginkabb ott alkalmaznak ahol az indítasi nyomaték csak kis mértékű.

2017. nov. 26. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Hat negyutemu robogo blokkok, srx, xl jo par motorblokk golyos csapagyazasu. A kisebb tehetetlenseget egy turbogyarto ceg meresei igazoljak. Joval Dragabbak a duplagolyos-csapagyazasu turbok a siklocsapagyazasuaknal.
2017. nov. 28. 00:27

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!