Mennyire biztonságosak az amerikai autók?
Sziasztok!
A nagy amerikai autók mennyire biztonságosak? Az újabbakra gondolom (tehát 2010-es évek), a nagy alatt pedig suvokat és pickupokat értek. Dodge Ram, Ford F150, Cadillac Escalade stb.
Mennyire biztonságosak ezek egy európai Suv/pickup-hoz képest? Pl egy Volvo xc90 eleg biztonságos, sőt 2015-ben a legbiztonságosabb autónak választották. Azonos évjáratú amerikaiak, hogy állnak hozza képest?
"Törésteszteket sem végeznek (publikáltan) velük."
Dodge RAM:
https://www.youtube.com/watch?v=XlUm9xusXRo
https://www.youtube.com/watch?v=BktTsVJ75bQ
https://www.youtube.com/watch?v=PLcf_8A-fO4
Ford F150
https://www.youtube.com/watch?v=_KCLyPip2Iw
https://www.youtube.com/watch?v=avp_w5iye4A
Cadillac Escalade
https://www.youtube.com/watch?v=JdYzI7m_E-0
Én különbséget tennék a SUV-ok és a Pick-Upok között. Az alvázas pick-upok máshogy törnek, mint a SUV karosszéria és ez minden kontinensre igaz. Pick-upot csak pick-uppal, suvot csak suvval korrekt összehasonlítani.
Olvasd el még egyszer és próbáld megérteni amit írtam.
A trabantnak kasztnija van, ahogy a mai autóknak is. A SUvoknak is önhordó karosszériájuk van, míg a pick-upoknak ugyanolyan alvázuk/létravázuk mint a rendes teherautóknak, erre van felcsavarozva a kabin.
Az egyik esetben a teljes karosszéria együtt mozog, elvezeti az ütközés energiáját míg a másik esetben az alváz megrokkan a 'csába és a kabinnal lesz ami lesz.
Össze lehet hasonlítani őket azért vannak a töréstesztek. De felépítésüknél fogva teljesen máshogy törnek és az egyik konstrukció előnyösebb, mint a másik.
Az ezért is érdekes, mert ezekben a töréstesztekben egy baromi kemény statikus célponttal vannak ütköztetve az autók amiből meg lehet állapítani egy értéket, például a saját súlyához viszonyított szilárdságát vagy ilyesmit. Viszont ha egy majd 2,5 tonnás amcsi pick up nem a betonfalba száll bele, hanem egy 1200 kilós autóba akkor mindjárt más a történet.
Köszönöm a válaszokat!
Miben lesz más a kimenetele egy pickup ütközésésnek ha egy fele akkora súlyú autóba ütközik, mint ha egy fix falba, ahogy a teszteken is?
Teljesen más ütközési energiáknak kell elnyelődni és teljesen máshogy.
A betonfalas teszt az életben akkor teljesül, ha legalább egy ugyanakkora tömegű és ugyanolyan vagy szilárdabb autóval ütközik.
Egy betonfalas tesztnél a jármű saját mozgási energiájával csapódik a falba és ez arányos a tömegével és az összes gyűrődés az autóban történik. Viszont egy jóval nehezebb autónak jóval nagyobb a mozgási energiája is és egy karambolnál a másik autó is gyűrődik.
Az a pick up amelyik a batonfalas teszten elég csúnyán törik az egy fele akkora tömegű autóval történő ütközéskor közel sem fog annyira törni, mint a betonfal esetében. Természetesen ez igaz a többi járműre is, csak amíg egy modern önhordó karosszéria a teszteken kevésbé látványosan gyűrődik, addig a pick up alváza elég csúnyán deformálódik és a kabin is elmozdul a helyéről.
A betonon azért elég csúnyán megtörik az F150:
https://www.youtube.com/watch?v=jongDRViwno
Viszont személyautó esetében nem annyira vészes a törés a pickupon:
Így már értem a különbséget a kettő között.
Tehát egy normál forgalomban, ahol többségében személyautók vannak egy pick-up nagyobb védelmet nyújthat utasainak?
Illetve ami még érdekel azok a SUV-ok. Egy amerikai vagy egy európai suv biztonságosabb-e? Például Cadillac Escalade egy európaihoz hasonlítva, pl BMW X5 vagy Volvo xc90.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!