Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az igaz hogy az Aluminium...

Az igaz hogy az Aluminium henger magas hőn megolvad es beragad a dugattyú?

Figyelt kérdés
Most akarok hengerszettet egy 80cc-et es azt hallotam hogy pl nyaron mikor elegge felmelegszik a motor akkor akar az aluminium henger meg is ragadhat a nagy ho miatt.Igaz ez?Es a vas vagy az alu a jobb?

2017. nov. 20. 20:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
59%
Mégis mi a szarra, Autóra, motorra, fűnyíróra, láncfűrészre?
2017. nov. 20. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A jó édes ***** válasza:
Azt ugye vágod, hogy a motor nem attól melegszik fel, hogy nyár van, hanem hogy égési folyamatok zajlanak benne? Az a +-40 °C az atmoszférikus hőmérsékletben vajmi keveset számít, télen is ugyanúgy megolvadhatna, ha csak a hőn múlik. De nem fog megolvadni egy 80cc kismotorban nincsenek olyan égési hők (ha nem raksz bele tuninghülyeségeket, mint nitró és társai).
2017. nov. 20. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Kicsit összevissza van keverve..

Az alumínium henger fog megolvadni, mert az hűtve van.

A dugattyú viszont nincs hűtve, mert benn a hengerben erre kevés a lehetőség.

A dugattyú tehát melegszik, megolvadnu még így sem fog, viszont a hőtágulás miatt beleszorul a hengerbe és beragad. És a dugattyú ragad, nem a henger!

(Azért létezik megolvadt dugattyú is, de az igen ritka.)

2017. nov. 20. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
Az alumínium NEM henger fog megolvadni
2017. nov. 20. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Na mégegyszer:


Az alumínium henger NEM fog megolvadni, mert az hűtve van.

2017. nov. 20. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
Pedig 40 fokban nagyobb esély van rá, hogy megragadjon a henger, mint télen 0 fokban, ez logikus. Nekem már ragadt meg henger tuningolt robogóban, fél órai nyélgáz után, de másfél óra pihi után újra életre kelt. Persze utána már soha nem lett jó az a motor, át is építettük. A következő már vashenger lett.
2017. nov. 20. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Az üzemi hőmérséklet az télen is és nyáron is ugyanannyi... Ha nyáron melegebb a motor, akkor ott valami gond van.
2017. nov. 20. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Megfog olvadni 660 fokon. TESSÉK.

[link]

2017. nov. 21. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

7-es

Egy tuningolt, léghűtéses motornál, amit nyélgázon hajtasz, vagy éppen dugóban araszolsz vele, és nem kap levegőt a motor, az üzemi hőmérséklet nagyon relatív.

2017. nov. 21. 13:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
Aki tuningol az számoljon az ilyen problémákkal. Gyári konfig esetén elég nagy baj, ha az üzemi hőmérséklet eltér nyáron.
2017. nov. 21. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!