Miért nem tudják sokan használni az autó világítását?
Rengetegen nem tudják normálisan használni a fényszórókat, de miért?
Ködlámpa napsütésben - minek? Nem tudja felmérni az illető az időjárási viszonyokat? Vagy nem akarja?
Reflektor mikor jönnek szembe vagy mennek előtte - nem veszi észre, hogy ott egy másik autó? Vagy nem veszi észre, hogy fel van nyomva a refi? Vagy nem ismeri a kreszt? Vagy ő szokta szeretni ha megvakul, és gondolja akkor másnak is jól fog esni?
0 világítás szürkületben - nem veszi észre, hogy nem világít? Szeretne balesetet? Sokat fogyaszt ha világít??
Mi ezeknek az oka? Mi jár azok fejében, akik ezeket csinálják? Nem rossz érzés másokat veszélybe sodorni és irritálni?
Vannak dolgok, amik nem szabályosak, de érthető ok áll mögöttük, viszont ezt a pár jelenséget egyszerűen nem bírom megérteni, hogy miért csinálják...???
KRESZ IV. RÉSZ
A járműközlekedésre vonatkozó szabályok
I. Fejezet - A járműközlekedés általános szabályai
Sebesség
26. Paragraf.
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
&
II. Fejezet -A járművek kivilágítása
A forgalomban résztvevő járművek kivilágítása
44. Paragraf.
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
"Ködlámpa napsütésben " Van olyan autó amin gyárilag a ködlámpa a nappali menetfény.
"Reflektor mikor jönnek szembe vagy mennek előtte" Lehet automata fényszórója van ami kicsit hektikusan működik. (saját eset: tegnap este jött mögötte egy új kia ami refit használt, de automatikusan lekapcsolt ha jött szembe valami és utána pedig vissza, lehet hogy az elektronika úgy gondolta hogy messzi vagyok vagy épp ott sem vagyok)
Egyszerű a válasz, még válogatni is lehet:
a, ennyire buta a többség
b, ennyire figyelmetlen a többség
c, ennyire önző és nemtörődöm a többség.
A rádiós "köd várható" előjelzésre ködlámpát városban is felpattintók meg egyszerűen idióták. Sőt, hányszor-de-hányszor van olyan éjjel autópályán, hogy kb. 2 méter magasan tejköd, alatta meg semmi sok-sok km-en át. Erre a majom ködöt lát, "há ni! Köd van! Csak felkapcsolom."
Talán a reflektor az egyetlen bocsánatos bűn, ha égve marad. Nálam is előfordult már, hogy éjjel elbambultam és csak a rámvillantáskor esett le, hogy égve hagytam, van ilyen.
Én még bővíteném a sort a helyetelenül beállított fényszórómagassággal, mert ezekből is rettenet sok akad. Megy a ..rva ledes SUV-osok. Automata, meg intelligens, meg fiszemf.szom, ő jól lát én meg vakulok.
Inkább abbahagyom, mert jönnek még a sérelmek.
A ködlámpa a legtöbb esetben azért marad úgy, mert egyszer bekapcsolják, aztán elfelejtik kikapcsolni. Sok autónál egy külön tekerővel kell felkapcsolni, így nekik mindig úgy marad.
Amúgy meg egyáltalán nem zavaró a ködlámpa, se az első, se a hátsó, sötétben és világosságban sem. Ezzel nem okoz veszélyt. Viszont mikor szar látási viszonyoknál nem ég semmilyen lámpa, az engem is nagyon zavar, tényleg veszélyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!