Ausztriában tényleg tilos fedélzeti kamerát használni az autóban?
"Ez miben segédeszköz? És nem akadékoskodásból mondom, sok embertől hallottam már, hogy ilyennel jár, de nem sok értelmét látom."
Itthon elfogadja a rendőrség, a biztosítók és a bíróság is. Senkit nem érdekel, hogy látszik rajta az arca a járókelőknek, közterület. Ha utcán fotózok vagy kamerázok azon is látszik. Felhasználni nem lehet az így szerzett anyagokat illetve publikálni.
Amúgy meg azért hasznos, mert egyszer jöjjön beléd egy szabálytalan idióta aki utána elhajt. Stresszhelyzetben 100-ból 99 ember még azt sem jegyezné meg, hogy milyen színű autó volt, nem, hogy a rendszámát. A vitás esetekről nem is beszélve, pl. mikor dombon piros lámpánál visszagurulnak és neked jönnek. Az első csak behazudja, hogy ő nyugisan állt és te mentél neki hátulról. Sosem fog neked hinni a rendőr, csont nélkül beveszik.
#11
Én ezeket csak annyiból nem tartom valósnak, mert érdekes, a nálunk fejlettebb országok tiltják ezeket és mégis jól elvannak a közlekedés területén. Ráadásul, nem akarok bunkó lenni, de eddig csak olyan dolgokat hoztak példának, ami 50-50 hiba. Mert a te példád se állja meg a helyét, ugyanis alap, hogy egy fél autó távolságra állok meg egy emelkedőnél az ellőttem lévőtől pont azért, mert esetleg hátragurulhat.
A nyugati országokban (már ahol - maradjunk ennyiben) sem azért tiltják, mert annyira nagy egyetértés van az utatok egy balesetben, hanem mert tombol a liberalizmus és mindenkinek joga van mindenhez.
Abban meg semmi 50-50 nincs ha valaki hátragurul egy dombon. Forgalmi vizsgán is azonnali bukás aki nem tud elindulni emelkedőn (amíg volt rutin még volt is ilyen feladat). Aki nem tud visszagurulás nélkül elindulni attól azonnal el kéne venni a jogosítványt örökre - de minimum egy újravizsgázás erejéig. Mellesleg töménytelen mennyiségű olyan falábú idióta van, aki egy métert is képes visszagurulni, hova kéne állni szerinted, 2 sarokkal mögé, biztos ami biztos? Ne legyél álszent....
De csak neked:
Egy autó nem adja meg neked az elsőbbséget, ütköztök aztán ő elhajt.
Mondjuk ezzel a visszagurulással nem értek egyet, álltam én már olyan emelkedőn, hogy még a kézifék se fogta meg a kocsit, így visszagurultam. Szóval ezt erősen vitatom. Az álszenteskedést meg hagyjuk. Ahogyan írtam már, buszt vezetek, szóval valószínűleg jóval többet vagyok az utakon, mint itt egyesek, de mégis megvagyok ezek nélkül. Egész egyszerűen azért, mert egyrészt előregondolkodok, másrészt, nem hajtanak csak úgy el. Legalábbis, én még ilyennel nem találkoztam, hogy táblánál koccannak és az egyik csak úgy elhajt. Persze, keleti országoknál biztos van, de itt nálunk.....
Arról nem is beszélve, hogy mi van akkor, ha nem a kamera szemszögéből jön és halad tovább? Ugyanott vagy. Ezért nem tartom értelmes dolognak. De, mint mondtam, nem igazán érdekel, csak jó lenne hamár végre valaki értelmes okkal magyarázná, miért kell használni.
Az álszent dumát meg hagyjuk, nem ismerjük egymást, nem vagyunk haverok, sem rokonok. Én sem személyeskedtem és nem is tűröm meg.
"de nem sok értelmét látom"
ahol en elek nem tiltott a kamera
nem volt kameram, amig egyszer a zoldnel at nem hajtott elottem egy kocsi en pedig belerongyoltam
az oreg allitotta, hogy neki volt zold, en meg allitottam hogy nekem
nem voltak tanuk, a biztosito cegek ilyenkor ugy itelik, hogy senki sem hibas, de mindket felnek fizetnie kell a sajat onreszet, ami nekem 500 dollar
ha lett volna kameram, ami mostmar van, akkor tudtam volna bizonyitani, hogy nekem volt zold, es akkor az oreg biztositoja fizette volna a karomat
en abszolut partolom a kamerat
arrol nem is beszelve, hogy neha erdekeseket lehet rogziteni vele, itt egy Lambo, ott egy Bugatti, illetve olyan is volt, hogy az elottem repkedo galambra racsapott valami ragadozo madar es megorokitette a videom... erdekes volt
#14
Nem igazán izgat, hogy te mit tursz meg. Ballagj odébb ha nem tetszik.
A visszagurulasban maximálisan igazam van, aki közúton bármilyen emelkedőn visszagurul az vagy alkalmatlan vagy a gépjárműve alkalmatlan a közlekedésre. Pont. Nonszensz amit allitasz, egy kézifék 45°os lejtőn is megfog egy autót ha működik rendesen. Persze ilyen közúton nem igen van.
Azt meg csodálom, hogy pont egy buszsofőr nem látja be, hogy hány olyan közúti szituáció történhet ahol a vétlen félnek kéne bizonyítani az igazát. Erre jó a kamera. Ha ezzel nem jut el hozzád kár több szót fecserelni veled erre.
"a nálunk fejlettebb országok tiltják ezeket és mégis jól elvannak a közlekedés területén"
Ezt erősen vitatom, mert pl a német autópályákon 90%-ban nem tartanak rendes követési távolságot, és városon belül is nem egyszer láttam már koccanásokat pont ez miatt...
" álltam én már olyan emelkedőn, hogy még a kézifék se fogta meg a kocsit, így visszagurultam."
Ilyen esetben tudatosan gurulsz vissza. Ha van valaki mögötted, akkor nem engeded. Ha az üzemi fék se fogja meg a kocsit, akkor meg csináltasd meg a fékedet, mert életveszélyes.
" Legalábbis, én még ilyennel nem találkoztam, hogy táblánál koccannak és az egyik csak úgy elhajt."
Te még nem tallkoztál ilyennel, más meg igen.
"Arról nem is beszélve, hogy mi van akkor, ha nem a kamera szemszögéből jön és halad tovább?"
Jó, akkor ennyi erővel a légzsák is egy hülyeség, mert mi van ha oldalról mennek beléd, akkor ugyanott vagy.
" csak jó lenne hamár végre valaki értelmes okkal magyarázná, miért kell használni."
Senki nem mondta, hogy KELL használni. Csak ajánlott a saját érdekedben.
Már kaptál példákat, de akkor írok még:
- Egy részeg bedől eléd és átmész rajta a buszoddal
- Valami bmw-s barom bevág eléd és büntetőfékezik
stb.
Meg egyébként is, utólag jobban ki tudsz elemezni egy veszélyes szituációt, amiből sokat lehet tanulni, hogy legközelebb mit csinálj másként.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!