Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Wastegate szelep állítás +...

Wastegate szelep állítás + chiptuning?

Figyelt kérdés
Általában meg vannak adva bizonyos értékek a tuning cégek oldalain, hogy a chiptuninggal mennyi lehet az elméleti maximum különféle beállítási paraméterek mellett. Ezen a wastegate szelep állítás (turbo nyomás emelés) mennyit dobhat, még ésszerű, kevésbé káros kereteken belül?
2017. nov. 15. 06:31
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
78%
Alapesetben semmit, mivel a wastgate csak megkerüli a turbót, viszont ha nem kerüli meg akkor a mapszenzor letiltja és vészüzembe kapcsolja az autót.
2017. nov. 15. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 D. Brasco ***** válasza:
0%
Minden turbós motor tuningja azzal kezdődik hogy megemelik a turbo nyomást!Aztán ahhoz a nyomashoz írnak egy új csipszet!Nyilván minden motornal mas az a plusz amit meg kibir,igy ennek az "általában" kezdetű kérdésednek semmi értelme!
2017. nov. 15. 07:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:

#1 én azt olvastam, hogy akkor nyit ez a szelep, ha már elérte az üzemi nyomást a turbo, és hogy ne töltsön tovább, a fölös kipufogógázt elengedi. Ezt szokták szabályozni, hogy kicsivel később engedje el, ezáltal nő a turbónyomás.


#2 én csak annyit olvastam, hogy a gyári programot írják át, mindig az adott járműre hangolva, ezért vannak általános értékek megadva a weboldalakon. Pl. 150nm helyett fel lehet húzni akár 200nm-re is a nyomatékot, lóerőhöz is hozzájöhet 20%. Természetesen a váltó és a kuplung teherbírásának keretein belül kéne maradni.

2017. nov. 15. 08:02
 4/14 anonim ***** válasza:
És azt is olvastad, hogy csak kituno allapotu motort tuningolunk?
2017. nov. 15. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:

Ha nem lenne titkos az autó típusa már rég kaptál volna választ.

Egyébként vannak olyan komolyabb cégek akiknél fent van típus szerint a honlapon a várható teljesítményérték chip után

2017. nov. 15. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 A kérdező kommentje:

#5: ezt írtam én is, hogy vannak ilyen weboldalak.


Most jöhet a lekicsinylő nevetés, de egy Citroen C3 1.4 HDI-ről van szó (faceliftes I. gen.)

2017. nov. 15. 11:44
 7/14 anonim ***** válasza:
Nem lekicsinylő nevetés, de egy kis lökettérfogatú, öreg francia autót ne tuningolj. Örülj neki, ha megy tisztességgel. Ha több erő kell vegyél német/japán, alapból erősebb autót, aztán ha az is kevés azon kezdj gondolkozni
2017. nov. 15. 11:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 D. Brasco ***** válasza:
0%
Még jó hogy az elején nem írtad le a típust mert szerintem akkor senki nem pocsekolta volna az idejét hogy írjon de bármit is!Szinte sejtettem hogy eleve dizelrol beszélsz,meg hogy valami "erőgép" lesz........szerencsetlen 1.4Hdi-t hagyd ugy ahogy van es örülj neki hogy egyáltalán megy még!
2017. nov. 15. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 crudy ***** válasza:
Brasco nyers fogalmazasa nem arra iranyult h egy fostalicska autod van hanem arra h pici es pici motort nem erdemes piszkalni. Gyanitom h nem a teljesitmenymamor a cel hanem egyszeruen gyenge mar neked az auto es chip tuninggal tenyleg lehet rajta segiteni de nem fogja szeretni.
2017. nov. 15. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 A kérdező kommentje:

Értem, köszi a válaszokat. Igen, néha meglódulhatna jobban is, a nyomaték még hagyján egy benzineshez képest, de a lóerő meg kevés (68), cserébe nem sokat fogyaszt, ez tény, elég pénztárcabarát ilyen téren.


Néztem már nagyobb motoros autókat, de általában a le/kg arány közel ugyanaz, szóval attól sem várhatok vehemensebb viselkedést.


Nem lenne bajom a benzinessel, csak ahhoz hogy menjen pörgetni kell, ezzel párhuzamban sokat eszik (vagy ehet).

2017. nov. 15. 12:18
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!