Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mitsubishi L200-asban hogyan...

Mitsubishi L200-asban hogyan lehet az ABS-t kikapcsolni?

Figyelt kérdés
2011-es Mitsubishi L200-ast vezetek, és terepen már többször kerültem baleset közelébe, amiért az ABS nem engedte felázott talajon blokkolni a kereket. Olyan megoldás érdekelne, amivel meg lehet viccelni az autó agyát, és újraindításig nem működik a blokkolásgátló. Nem konkrét belenyúlásra gondolok, de emlékszem, hogy egy 2000-es példánynál például ha sokáig kapartattunk hátsó kerékkel a hóban, az kikapcsolta, vagy egy korábbi Suzuki Swiftnél be kellett rántani a kézféket, hogy blokkoljon a kerék, és arra kikapcsolt, amíg az ember újra nem indította a motort. Országúton mindenképpen kéne az ABS, de ma pár centin múlott, hogy fel nem borultam, mert kb 20 km/órával mentem az erdei út rézsűje felé, és a gép fel szaladt rá.

2017. nov. 14. 13:56
 1/8 anonim ***** válasza:
Mi van? "Nem engedte blokkolni a kereket", de a "gép felszaladt rá" ? Csak én nem értem? Ha csúsznál, akkor gondolod, hogy rövidebb lenne a fékutad? Vagy tudnál kanyarodni? vagy mire gondolsz?
2017. nov. 14. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Hali


2010-es kézkönyv szerint, az ABS és ASTC kikapcsol ha a hátsó difizárat bekapcsolod.

2017. nov. 14. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Lehúzod az ABS vezérlő betápját
2017. nov. 14. 15:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

Persze, lehúzza az ABS- vezérlő betápját, ami tele megy aztán sárral, meg még az autóban egy rakás más funkció sem fog üzemelni, mint pl. kormányszervó, ESP, persze h van benne.

Nem kell kikapcsolni, de h mindenáron ki akarod, a biztosítékát elég kivenni.

Aztán h visszatetted, mehetsz hibatárat töröltetni.

Kanyarodni nem fogsz tudni blokkoló kerekeknél.

És nem, nem kapcsolja ki az ABS- t h a kéziféket behúzod, hanem egyszerűen az egyikkel felülírod a másik rendszert. A villamos vezérlésű ABS- t a mechanikus működtetésű kézifékkel.

2017. nov. 14. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

"a csúsznál, akkor gondolod, hogy rövidebb lenne a fékutad?"


Igen, hóban, jégen, sáros úton, földúton, murván, stb az ABS hátrány. Mert gyakorlatilag a teljes fékerőt elveszi, mert annyira csúsznak ezek a felületek. Jobb lenne, ha blokkolna ilyenkor a kerék, akkor gyorsabban meg lehet állni vele. Amúgy nem lehet kikapcsolni.

2017. nov. 14. 15:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a gyors válaszokat! ezek szerint nem lehet kikapcsolni. Terepen egyébként a fékút sokkal rövidebb, ha tud csúszni a kerék, ahogy a fenti kolléga is írta, mivel a gumi előtt összetorlódott anyag fékezi a kocsit. Pont ezért a terepes teherautókban, meg a komolyabb terepjárókban, vagy például a BMW túraendurókban ki lehet kapcsolni (nem trükközéssel, hanem gombnyomásra). Levezettem már kb 200ezer km-t vagy tízféle terepjáróban, a Defendertől a Niván át a Vitaráig, úgyhogy tudom talán, miről beszélek, de az eddigiekben nem volt ABS, így ez a probléma nem került elő. Az enyémben (vagyis a cégében) egyébként nincs hátsó difizár, ez menetstabilizátoros (na az kikapcsolható), úgyhogy az a megoldás is kiesik.
2017. nov. 15. 12:43
 7/8 anonim ***** válasza:
Mért menne tele sárral? A motortér tetején van
2017. nov. 15. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
Ugyanúgy működni fog a kormányszervó is nem tudom mi köze az abs nek hozzá. Meg ha kiveszed a biztosítékot azzal ugyanúgy bontod az áramkört
2017. nov. 15. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!