Golf VI 1.4 TSI mennyire éri meg?
Üdv, autóvásárláson gondolkozok.
Első autóm lenne, 5 éve van jogosítványom, eddig főleg szüleim focusát vezettem, ami igencsak gyenge, 1.4. literes benzines.
Nagyon megtetszett a VI golf, és egyik ismerősömnek van egy ilyen, az 1.4 TSI változatban. Nagyon jó vezetni, nagyon tetszik a motor karakterisztikája, szépen húz nagyon.
Ám rengeteg rosszat olvasni róla. Ebből az összegből amibe ez kerül, jóval megbízhatóbb japánt lehet venni, ám sem mazda 3-omban, sem civicben, sem corollában nem ültem még, nemhogy vezettem volna őket.
Akinek esetleg van tapasztalata ezzel a TSI motorral, megírná, hogy megéri-e a plusz szervízköltség díját a használati élmény?
Az autóval törődnék, olajra figyelnék, illetve évente akkor is átnézetném szerelővel, ha semmi gond nincs vele, általános karbantartásként.
Nagyjából évi 15000 km-t mennék vele.
Esetleg ha nem ez, akkor ajánlanátok más típust?
Ferdehátút szeretnék mindenképpen.
Köszönöm!
Dehogy betegágy.
Sokan egy kalap alá veszik az összes 1.4 TSI-t, bizonyos motorkódoknak (ezt meg tudod keresni) gyenge az olajszivattyút hajtó hatszög tengelye.
Ha ilyen probléma még nem volt az autóval akkor nincs gáz. Ki kell cserélni ezt a tengelyt az első szervízzel és legalább újabb 100.000 km-re nyugodt lehetsz (pár ezer Ft-os téttel, plusz munkadíj) Vagy kicsit költségesebben át lehet alakítani láncos hajtásra is.
Ezen kívül a Golf minden kompakt anyja/apja, nagyon jó autó, minden téren. Én is nagyon akartam, de aztán végül egy sportosabb modell lett, hasonló technikai alapokon.
Köszönöm a válaszokat.
A 2012 utáni TSI golfok már 3 millió felett vannak ahogy nézem. Nekem 2,5 millió lenne a plafon, de az a nagyon plafon, az a baj.
Nem kevertem, az a 2012 előtti 1.4 TSI-knél túl vékony a 6szög tengely ami hajtja az olajszivattyút, nem kokszolódás a gond, hanem, hogy elnyalódik a tengely és elmegy az olajnyomás emiatt. Ahogy írtam, ezt meg lehet előzni és onnantól nincs gond.
Kérdező, milyen drága fenntartásra és drága javításra gondolsz?
Egy átlagos japán szívó benzineshez képest. Gondolok itt a kokszosodásra, a turbólapátokra, a befecskendező szelepre.
És úgy tudom a vezérlés csere is drágább ennél a típusnál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!