Négy új gumi vásárlása után, minek húz az autó alig
észrevehetően, jobbra?
Figyelt kérdés
Vettem 4 új gumit az autóra, még pénteken. Elmentem később kipróbálni, kicsit jobbra húz, de csak egy kicsit éppen hogy, de bosszantó. Nem jól vannak a gumik kicentíroztatva?
Előtte a rossz gumik nem húztak semmerre!
Előre is kösz a segítséget!-)
2010. máj. 31. 10:19
1/9 anonim válasza:
Megfelelően fel vannak fújva a gumik? Futómű beállítás jó?
2010. máj. 31. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
2/9 A kérdező kommentje:
A gumik az előírt nyomásnak vannak felfújva, a futómű gondolom jó.
Kösz a gyors választ!-)
2010. máj. 31. 10:30
3/9 A kérdező kommentje:
Gondolom muszáj lesz visszamennem, átnézetni.
2010. máj. 31. 10:32
4/9 anonim válasza:
Ki lett rendesen centírozva a felni?
2010. máj. 31. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
5/9 anonim válasza:
A futómű az úttól kapott pofonok hatására folyamatosan tekeredik egy kicsit. Nem nagyon, csak kiverődnek a szilentek, minimális mértékben tekerednek a lengőkarok (ez ritka), hajlanak a gömbfejek bekötői, félrekopnak a talpasok... Ettől pedig "elmegy" a futóműgeometria. Ezt a kormány kis mértékű félrehúzásából lehet észrevenni (gyakran fel sem tűnik az embernek), de ezt szerencsés esetekben kompenzálja a gumik eltérő nyomása vagy kopottsága. Igen, a kopottság is tudja befolyásolni, mert a kerék kerülete (jó közelítéssel körnek véve) négyzetesen függ a sugártól, tehát ha egyik oldalon 2-3 mm-rel kopottabb, de ugyanolyan egyenletes a minta, mint a másikon, az jelentős eltérést eredményez a kerekek kerületében (jártam már így én is). Lehet, hogy neked most felkerült négy új, tökéletesen egyforma gumi és ez "hozta ki" a futóműgeometria kis mértékű eltérését, a jobbra húzást. Érdemes egy futóműjavítással foglalkozó szervizben ellenőriztetni és beállíttatni a geometriát, mert a jó magyar utak 1-2 év alatt is képesek annyit alakítani a futóművön, hogy az egyenesfutás lényegesen romoljon. Gondolj csak bele: a futómű kerékdőlését például tizedfokra pontosan kell beállítani. Egy akkora keréknél, ami az autón van (600 mm körüli átmérőjűek az átlagos autókerekek), egy tized foknyi eltérés gyakran szemmel nem is látható...
2010. máj. 31. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
6/9 anonim válasza:
csatlakozom az előttem szólóhoz. elszállt a geometria. mielőtt elviszed szerelőhöz otthon emeld meg és rángasd meg mindegyik kereket (rögzített kormányművel) függőleges irányban is mert a gépek a toronycsapágyhibát nem képesek kiszűrni.
2010. máj. 31. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
7/9 A kérdező kommentje:
Voltam egy autoszervizben és megmérték a geometriát, minden jó a futómű is, de levetettem velük a gumikerekeket és kicentírozták megint és az egyik kereken több súlyt tettek rá a korábbi centírozásnál ahol vettem a gumit, az egyik kereken 30g a másik oldalon 10 g súly volt rajta. Kipróbáltuk megint az autót, de megint alig észrevehetően halványan jobbra húz.
Azt mondták a szervizben hogy az egyik gumin talán mikro deformáció van, ez a raktározás során a gumikkal szokott előfordulni és hogy majd a gumi 1000-2000 km után bejáródik, ha nem akkor vigyem vissza ahol vettem,mert van rá 12 hónap jótállás.
Nem tudom akkor mit csináljak, várjak?
2010. máj. 31. 19:40
8/9 anonim válasza:
mindenképp húzd le vele a javasolt kilométereket. és meglátod mi lesz.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!