Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy 1.6os benzines motort...

Egy 1.6os benzines motort komplikált lecserélni, kicserélni egy 2. 0esre? Anyagilag drága? Turbó beszerelése hogyan lehetséges?

Figyelt kérdés

Van egy 1993as BMW E36 316i-m. Első autóm és iszonyatosan beleszerettem ebbe a kasztniba. Eszem ágában sincs lecserélni de úgy érzem hogy már kinőttem és szeretnék egy nagyobb motort bele. Legalább egy 1.8asat vagy 2.0ásat. Már lassan 4 éve hogy nálam van és nagyon szépen fel lett újítva. Üzembiztos maximálisan. Csak keveslem ezt a 1.6ost és a lóerejét. Szeretnék bele egy turbót is a közeljövőben.

Nagyon megköszönném az építő jellegű és segítőkész kommenteket.

Szép napot!



2017. nov. 8. 03:27
 1/7 anonim ***** válasza:

Én ugyanígy vagyok egy Golf 5-tel. :) Én úgy döntöttem, hogy nekem nem éri meg az egész.

Turbót inkább hanyagold, drágább, mint a motorcsere. Egy 320-325, vagy akármilyen motort, amivel gyártották az autót, be lehet papírozni. A te esetedben akár meg is érheti, ha tényleg szép állapotban van az autó, mert E36-ból ritka az manapság.


Az enyém is kimagaslóan jó állapotú a többihez képest, de én inkább pár év múlva eladom, és veszek egy erősebbet, akár újabbat.

2017. nov. 8. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszod! :D

Ilyen meg sem fordult soha a fejemben hogy eladjam! Meg amennyi pénzt beleöltem nagyon nem érné meg nekem eladni! :D Én ebbe a kasztniba szerettem bele és ez a " szerelem " csak fokozatosan nő ahogy mindig alakul rajta valami. :)

Ezért is szeretnék tőletek tanácsokat és véleményt kérni. Akinek van benne tapasztalata! :) Egy motor csere és annak lepapírozása mekkora összeg? És egy turbó?

2017. nov. 8. 13:05
 3/7 anonim ***** válasza:

Lepapírozás még könnyű is mivel gyárilag szerelték az e36-ot ilyen motorral és szinte plug&play viszont a teljes hajtásrendszert és fékrendszert le kell cserélni, hogy megkapd a motorkódot. (m50b25 ami a legolcsóbb motor bele)

Turbósításra alsóhangon 6-700e, ha a 6hengeresre csinálod, ha a 4hengeresre akkor az szerintem több mert nincs hozzá kovácsolt belső (ha jól tudom, tehát egyedi gyártás kell hozzá)

2017. nov. 8. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:

Ilyen kérdés már nem egy volt itt, azt javaslom keresgélj az archívumban.


Szerintem: ha most kevesled az 1.6-ot, 2-3 év és kevesleni fogod a 1.8-at is.

Min. 2.5 blokkot ajánlanék neked, 323, 325, 328. Sokkal kellemesebben mozgatják a verdát és nagyon strapabírók.


www.realoem.com

Itt végig tudod követni, mit is kell cserélni és mire.


Ha a mostani E36-od abszolút makulátlan, sehol egy rozsda, patika az egész, akkor a motorcsere a kedvezőbb megoldás.

De ha vannak makulák, akkor felejtsd el.

Olcsóbb venni egy gyárilag megfelelő motorral gyártottat és azt rendbe hozatni.


Alternatíva: vegyél egy motorikusan jó, amúgy f0s rozsdakupacot és a kettőből építs egyet. Talán ez a legkedvezőbb megoldás.

Ha a hajtásláncot egyesével akarod összerakni, biztos drágább lesz.


A turbót én is hagynám, a hajtásláncot itt is cserélned kéne, karakterisztikája pedig xar, a szívó benzines sokkal egyenletesebben és kulturáltabban adja le a képességeit.


.... szerintem :-)

2017. nov. 9. 09:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm szépen a válaszokat és a segítséget!!

Kívülről is nagyon rendben van! Nem azt mondom hogy tökéletes mert vannak apróbb hibák de nem rohad sehol. Üzembiztosnak is mondható maximálisan. Szóval lecserélni semmi esetre sem szeretném. Motorja is nagyon jó állapotban van. 170 km/h simán viszi. De lehet hogy tényleg az veszek majd egy törött donor autót és abból átpakoljuk majd a dolgokat! :) Ha netalántán nem lenne lepapírozva az milyen következményekkel járna? Nem kapja meg a forgalmit?

2017. nov. 11. 08:12
 6/7 A kérdező kommentje:
És még annyi.. Hogyha nem érdemes turbót beszerelni.. Valahogy nem lehetne úgy megmaszekolni hogy ahhoz hasonló hangot keltsen? :D
2017. nov. 11. 08:14
 7/7 anonim ***** válasza:

Ezekhez a papírozgatásokhoz nem nagyon értek.


De én valahogy úgy próbálnám megoldani, hogy papíron a f0s-t hozattad rendbe, így biztos nem kötnek bele.

Ha 320-ról ápgréjdelsz 328-ra, az nem szúr szemet, 6 henger itt is ott is, de a 4 vs. 6-ot még a leglámább fakabát is kiszúrja.


Turbó hangot?!?! Mármint a lefúvást a gázelvételnél? Vagy a fütyülést?

Hát.... józan ész határain belül szerintem sehogy. Hanggenerátor, tudomisén....

Én nem sok értelmét látom.

Ha neked turbó hang kell mindenáron, akkor tényleg inkább turbósíts blokk csere helyett.

De ez húzós lesz. És tisztes szakértelmet igényel, akárkinek a kezébe ne add. (Dél-Alföldre tudok tippet)

2017. nov. 13. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!