Turbós autóm van és elgondolkodtam rajta hogy mi lenne ha tennék bele egy nagyobb turbót?
Én is nagyobb turbót raktam a hibrid mosógépmotoros 1000- es swift motoros sószórós hómarós lánctalpas hókotrós markolós önjáró motoros talicskámba, mikor erősebb motort szerettem volna. Nekem elektromos léptetőmotoros nyomásszabályzó van a turbón, nem vákumdobos, a gyárinál nagyobb kompresszor oldali turbinakereket tettem bele, pont volt a fészerben egy modell motorcsónak motorom, hozzá tartozó hajócsavarral. Ezt szerkesztettem rá a turbóm tengelyére, ki kellett ugyan esztergálnom pár mm- ert a házból, h beférjen a lapátkerék, de megérte. 200- ezres fordulatig ki is sikerült szuperül egyensúlyoznom, ezt a fordulatot a házilag épített Zil motor kompresszorából épített kompresszor segítségével előállított magas nyomású, festékporral színezett levegővel sikerült előállítanom, mert pont volt a fészerben ez is.
Csináltam szélcsatornát szennyvízcsőből, pont sikerült az utca csatornázásakor egy méteres darabot szerezni belőle, ami eddig pihent is a fészerben. Tettem bele terelőlrmezeket, így adtam a perdületet a levegőnek, h üzemi körülményeket tudjak a turbónak biztosítani. Bármilyen könnyű leírni, azért sima kompresszor segítségével szélcsatorna nélkül nem lenne egyszerű a 200- ezres fordulatot előállítani szinte laboratóriumi körülményeket biztosítva. Itt már ugye egy porszem is nagy károkat tudna okozni ekkora fordulaton, úgyhogy a nagynyomású levegőt meg kellett szűrni, ami a turbót meghajtja. Erre pont jó volt a fészerből a 30 éves orosz csoda rakéta porszívó porzsákja.
Be kell valljam, első körben ezzel a porszívóval akartam meghatani a turbómat. Tegye fel a kezét, aki emlékszik még erre a modellre! Aki emlékszik, az tudja, h a porszívó egyik fele szívott, a másik fújt. H az ember fia megfordította a csövet, akkor fújatni is lehett vele. Emlékeztek? :)
Na én megfordítottam. Fújt is, mint az állat. De nem volt elég, csak 150 ezerig tudta felpörgetni a turbómat. Ez kevés volt. Egy hírtelen előzés a sószórós motoros önjárós hókotrós lánctalpas hómarós önjárós puttonyos talicskámmal, aztán már el is éri a 200- ezret a fordulat, na, h nincs precízen kiegyensúlyozva a tengelye, már szét is rázza a csapágyat, az olajat befossa az intercoolerba, aztán szérpörgrti a dupla motoros 1000- es swift motoromat.
Az egyensúlyozás folyamata kicsit bonyolúltabb művelet volt, de annyit elarúlhatok, h a saját készítésű piezós rezgésmérő kiegyensúlyozó gépemmel csináltam, amihez egy régi kvarcórámból építettem ki a piezó kristályokat, ezzel preciziós kiegyensúlyozó gépet tudva építve.
Akit érdekel, annak részletesen elmagyarázom, hogyan.
Na, a lényeg, h sikerült is, kétszef akkora lapáttal üzemel a turbóm, igaz körbe is kellett intercoolereznem a motoros sószórós hómarós lánctalpas hókotrós sószórós motoros önjárós puttonyos talcskámat, de megy is cserébe, mint az állat. Igaz, főleg oldalszélben, aminek az a magyarázata, h a motoros sószórós hókotrós önjáró hómarós lánctalpas önjárós markolós puttonyos dupla 1000- es swiftmotorral és mosógépmotorral hibridesített talicskám inkább hosszabb, mint szélesebb, így a nagyobb felületen hűtött levegő miatt oldalszélben hatékonyabb töltőlevegő hűtés érhető el, ezáltal nagyobb hatásfokkal üzemel a járművem. Irigykedik is a szomszéd, mikor jönni talál az 1000- es swiftjével.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!