Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbós autóm van és elgondolko...

Turbós autóm van és elgondolkodtam rajta hogy mi lenne ha tennék bele egy nagyobb turbót?

Figyelt kérdés
nem vagyok műszaki zseni nem is akarok otthon mókolni csak érdekel hogy honnan tudhatom melyik turbó való bele. Nagyobb turbó lefújó szelep. nektek mi a véleményetek a turbócseréről. megéri vagy esetleg a hangon kívül vezetési élményt már nem nyújt

#turbó #turbocsere #turbócsere #gyári turbó helyett nagyobb #honnan tudhatom melyik turbó kell bele
2017. nov. 5. 17:57
 1/6 anonim ***** válasza:
41%
Melyik turbó való bele? Elsősorban az, ami jelenleg benne van.
2017. nov. 5. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
24%
Chiptuning nem opcio? Egyszerubb lenne ha igen...
2017. nov. 5. 18:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
mármint hogy: hogyan tudom eldönteni hogy milyen turbót rakjak bele ha egy nagyobbat szeretnék bele.
2017. nov. 5. 18:42
 4/6 anonim ***** válasza:
45%
a nagyobb turbótól nem lesz nagyobb hangja és a vezetési élményed sem nő. Honnan veszed ezeket? Ha gyorsabb autót akarsz, az említett chiptuning segít és olcsóbb is. A lefújó szelep beépítése lehetséges szintén, attól "tüsszent" majd, de nem lesz sem gyorsabb, sem nagyobb élmény a vezetése. A nagyobb turbó igényelne egyéb beavatkozást is, ezt egy szaki elmondja majd. A nagyobb turbó nagyobb turbólyukat eredményez, pont nem lenne olyan jó vezetni. Ha sokat akarsz rákölteni, egy tuning szakember elmondja, mit lehet csinálnod és mennyiért.
2017. nov. 5. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
77%

Én is nagyobb turbót raktam a hibrid mosógépmotoros 1000- es swift motoros sószórós hómarós lánctalpas hókotrós markolós önjáró motoros talicskámba, mikor erősebb motort szerettem volna. Nekem elektromos léptetőmotoros nyomásszabályzó van a turbón, nem vákumdobos, a gyárinál nagyobb kompresszor oldali turbinakereket tettem bele, pont volt a fészerben egy modell motorcsónak motorom, hozzá tartozó hajócsavarral. Ezt szerkesztettem rá a turbóm tengelyére, ki kellett ugyan esztergálnom pár mm- ert a házból, h beférjen a lapátkerék, de megérte. 200- ezres fordulatig ki is sikerült szuperül egyensúlyoznom, ezt a fordulatot a házilag épített Zil motor kompresszorából épített kompresszor segítségével előállított magas nyomású, festékporral színezett levegővel sikerült előállítanom, mert pont volt a fészerben ez is.

Csináltam szélcsatornát szennyvízcsőből, pont sikerült az utca csatornázásakor egy méteres darabot szerezni belőle, ami eddig pihent is a fészerben. Tettem bele terelőlrmezeket, így adtam a perdületet a levegőnek, h üzemi körülményeket tudjak a turbónak biztosítani. Bármilyen könnyű leírni, azért sima kompresszor segítségével szélcsatorna nélkül nem lenne egyszerű a 200- ezres fordulatot előállítani szinte laboratóriumi körülményeket biztosítva. Itt már ugye egy porszem is nagy károkat tudna okozni ekkora fordulaton, úgyhogy a nagynyomású levegőt meg kellett szűrni, ami a turbót meghajtja. Erre pont jó volt a fészerből a 30 éves orosz csoda rakéta porszívó porzsákja.

Be kell valljam, első körben ezzel a porszívóval akartam meghatani a turbómat. Tegye fel a kezét, aki emlékszik még erre a modellre! Aki emlékszik, az tudja, h a porszívó egyik fele szívott, a másik fújt. H az ember fia megfordította a csövet, akkor fújatni is lehett vele. Emlékeztek? :)

Na én megfordítottam. Fújt is, mint az állat. De nem volt elég, csak 150 ezerig tudta felpörgetni a turbómat. Ez kevés volt. Egy hírtelen előzés a sószórós motoros önjárós hókotrós lánctalpas hómarós önjárós puttonyos talicskámmal, aztán már el is éri a 200- ezret a fordulat, na, h nincs precízen kiegyensúlyozva a tengelye, már szét is rázza a csapágyat, az olajat befossa az intercoolerba, aztán szérpörgrti a dupla motoros 1000- es swift motoromat.

Az egyensúlyozás folyamata kicsit bonyolúltabb művelet volt, de annyit elarúlhatok, h a saját készítésű piezós rezgésmérő kiegyensúlyozó gépemmel csináltam, amihez egy régi kvarcórámból építettem ki a piezó kristályokat, ezzel preciziós kiegyensúlyozó gépet tudva építve.

Akit érdekel, annak részletesen elmagyarázom, hogyan.

Na, a lényeg, h sikerült is, kétszef akkora lapáttal üzemel a turbóm, igaz körbe is kellett intercoolereznem a motoros sószórós hómarós lánctalpas hókotrós sószórós motoros önjárós puttonyos talcskámat, de megy is cserébe, mint az állat. Igaz, főleg oldalszélben, aminek az a magyarázata, h a motoros sószórós hókotrós önjáró hómarós lánctalpas önjárós markolós puttonyos dupla 1000- es swiftmotorral és mosógépmotorral hibridesített talicskám inkább hosszabb, mint szélesebb, így a nagyobb felületen hűtött levegő miatt oldalszélben hatékonyabb töltőlevegő hűtés érhető el, ezáltal nagyobb hatásfokkal üzemel a járművem. Irigykedik is a szomszéd, mikor jönni talál az 1000- es swiftjével.

2017. nov. 5. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
2017. nov. 5. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!