Miben különbözik a turbó motor a sima szívótól?
A turbos fogyasztasban jobb lesz.
Ha nem ertesz az autokhoz akkor eleg sokmindent kene erinteni h tiszta legyen de nagy vonalakban. Az auto ereje onnan jon, h mennyi uzemanyag-levego kevereket nyomunk be a hengerbe. Az uzemanyag az egyszeru mert a motorvezerlo annyit ad amennyi kell de ha csak uzemanyagot nyomunk a motorba es levegot nem akkor nem lesz tokeletes az eges mert nem lesz eleg oxigen hozza tehat ero nem, de fust lesz. A levego a neccesebb mert nincs a motorban olyan szerkezet ami befujja a levegot a motorba az uzemanyag melle. Jah varj, de van. A turbo es a kompresszor. A turbo ugy mukodik, h a kipufogobol kiaramlo mar elhasznalt kipuffogogaz meghajt egy kvazi, szelkereket. Ennek a szelkereknek van egy parja. Ugyan olyan es egy tengelyen vannak, tehat csak egyutt tudnak mozogni. A masik parja meg nem a motor "utan" van hanem elotte. Tehat az meg nyomja be a levegot az egesterbe. Ertelemszeruen, minel tobbet nyom be, annal gyorsabban forog a motor, annal tobb a kiaramlo gaz ami annal tobb levegot tud benyomni. Gyakorlatilag ezt hivjak feltoltos motornak, mig a szivonal csak a dugattyu szivja be a levegot. Ez jo mert nem jar szamottevo fogyasztasnovekedessel, nem kell a motor meretet novelni a teljesitmenyert es igy nem novekszik a karosanyag kibocsajtas.
A szívó az sima dízel, a turbó meg turbódízel.
A turbódízelben van egy turbófeltöltő, ami a belsőégésű motoroknál használt feltöltők egyik fajtája, amelyeknél a feltöltő kompresszorát a motor kipufogó gázai működtetik. A szívódízelben nincs turbó, ezért másképpen, szívó dízelnek (azaz sima dízel) nevezik.
A turbó a motor gyújtásával együtt indul be. A szerkezet célja az, hogy a belső égésű motor teljesítményét azonos hengerűrtartalom mellett növeljük. A teljesítménynövelés egyik legegyszerűbb módja ez, mindemellett alkalmazásával változik a motorkarakterisztika, csökken(het) a motor élettartama( szakszerűtlen használat mellett ), a fogyasztás pedig gázállás arányában nő ( több üzemanyag képes elégni a többletlevegő által ).
A szívódízel (SDI) a hagyományos elpusztíthatatlan szívódízel, ha hosszú távra megbízható motor kell, akkor azt választanám. Ha a menetdinamika is fontos, akkor inkább a turbódízel (TDI)
Az olasz autók nem éppen a megbízhatóság mintaképei az elmúlt években.
A turbó eggyel több hiba forrás, és bizony sokba kerül 250 ezernél általában cserés, lehet előbb, vagy később.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!