Használtautó vételkor kb mennyiért jön ki a hejszínre egy szakember átnézni a járművet? Illetve hol lehet találni erre alkalmas szakembert?
Ha megengedik. Persze gyanús, hogy ha nem engedik, akkor vmi gáz van, de ezt a kereskedők nem szokták szeretni, meg általában ahol a sok kereskedés van egymás hegyén-hátán, ott mindig van ilyen szerviz.
Nem fogják támogatni, hogy elvidd 10-20 km-t, és ebben valahol igazuk van.
Pakjolod bele a km-t, használod, aztán lehet meg sem veszed, és nem egyedül viszed el próbakörre, hanem a fószer megy veled, ha nem menne, egy csomó mindent ki lehetne lopni a kocsiból és pótolni vmi törött vacakkal az alatt a 20 perc alatt.
Szóval hol van erre ideje egy kereskedőnek, h minden potenciális vevővel elmenjen 1-2 órás utakra? Mert nem csak oda-visszaút a szervizbe, hanem ott se 2 perc, míg átnézik.
Ezt vagy magánszeméllyel lehet megjátszani, vagy használt kocsinál is csak olyannal, ami milliós értékkel bír.
Amúgy meg hol lehet találni erre alkalmas embert?
Az ismerősi körödben.
Lasszóval kell fogni egy normális autószerelőt, olyan kevesen vannak, és még kevesebben, akik normális munkát végeznek. Na ezek tele vannak melóval, több hétre/hónapra előre be vannak táblázva. Nem úgy megy, hogy megjelenik egy hirdetés, amire te le akarsz csapni, és akkor ő ráér. Ilyen csak akkor van, ha tényleg ismerősöd az illető.
És elég jó kis órabérük van, legalább egy 10-essel számolj, az az oda-visszaút + a szakmai segítség.
Mert ilyenkor amúgy ha tud vinni az ember ismerőst, az sokszor ott átnézi, amit lehet, aztán ha létrejön az adás-vétel, akkor viheted átvizsgálásra.
Utolsónak tényleg igaza van abban, hogy nem szeretik a kereskedők a próbaköröket sem, de ezekre nem ő maguk mennek el, hanem az egyik alkalmazott. Sokszor CSAK az alaklmazott vezetheti az autót, nem pedig a leendő vásárló - ez főként a ő próbarendszámos vagy kérdéses státuszú autóknál igaz -.
Ismerősünknek én is segítettem már autót venni, de persze nem kértem érte semmit, csupán az üzemanyagköltséget kértem tőle, amin el tudtam vinni őt az autónézőbe. Meg sem fordult a fejemben, hogy pént kérek tőle.
Én azt mondom, hogy inkább szervízbe ugorj be vele, ha nem engedik, akkor lépj tovább, azzal az autóval valami gond van úgyis. Az autószerelő sem lát bele a motorba, nem tudja megállapítani, hogy mennyire kopott, hogyan használták előzőleg ...stb. Tipikus hangokat észrevesz rajta, de ezt szinte bárki, aki egy kicsit is ért az autókhoz és nem ez az első autó amit lát.
Nagyobb értékű autóknál érdemes lekérni az adatokat a nyilvántartásból (fizető szolgáltatás), és mindenképpen át kell nézetni! Kisebb értékű, pár százezres autónál ilyet nem is érdemes... Ne új autóként tekintsünk rá!
Nem érdemes a helyszínre hívni szakembert. Érdemes egy a kereskedőhöz közeli szervizzel megegyezni. Nekem eddig sikerült az eladóval és a szervizzel is megállapodni.
A vizsgálathoz nem árt emelő vagy akna, számítógép, nekem fékpadi fék mérést is csináltak (már ahol volt eszköz). Ez a helyszínen nem megy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!