Akik értenek hozzá azok szerint melyik a legjobb keleti blokkos autó?
Valamennyire ismerem a legtöbb típust(zaz,volga,gaz,moskwitch,lada,warthburg,skoda stb) de valós tapasztalatom egyikről sincsen. Így nem tudom melyik a legmegbízhatóbb melyiknek van a legjobb útartása vagy melyik a legjobb különböző környezeti viszonyok közt stb.
Tehát melyik az amit manapság is el lehet vezetni biztonságosan nagyobb távolságra is akár. Én már több autót is vezetem, de a leg "fapadosabb" egy öreg skoda felicia volt. Így hát ehhez szeretném hasonlítani a legtöbbet. Sok fiatalt látok ladával de pl nem tudom mennyivel jobb e egy 120-as skodánál. Vagy hogy érdemes-e ilyenben gondolkodni ha már egy keleti blokkos autót szeretnék magamnak venni és használni minden nap.
Nekünk a 80-as években skoda 100 volt, az nagyon megbízhatatlan volt, mindig tólmelegedett a víz, nyáron fűtéssel kellett menni, akkor nem forralta fel.
Utána ladánk volt 11 évig, sosem hagyott ott. Futúműben kellett gyakrabban dolgokat cserélni, de gyakran is mentünk murvával leszórt úton.
A leghosszabb út berlin volt. A skodával rügen, várna, de ott én nem voltam ott. De ahhoz kellett bátorság.
Az általad felsorolt autók már a veterán kor környékén vannak, a mindennapos használat, és a megbízhatóság nehezen illeszthető azokhoz a masinákhoz.
Nézd meg, mennyiért lehet megvenni egy Volgát :-)
Ladákat valóban viszonylag sokat lehet még látni, anno azok elég megbízható autók voltak, és rengeteg futott belőlük - a rengetegből maradt mostanra is az utakon, de valójában csak azoknak ajánlott, akik szeretik a retrót, szeretnek szerelni, bütykölni az autón, nem gond a 15 literes fogyasztás.
Második, vagy sokadik autónak, hobbi autóknak valók ma már csak. A sok roncs között találhatsz még vállalható állapotban lévőket, de nem biztos, hogy olcsó lesz.
Ha nagyon különleges keleti csodát szeretnél, szerezz, egy Gaz13-ast (Csajka), igaz egy rendben lévő darabért elkérnek néhány milliót.
Viszont, ha minden napi használatra szeretnél autót, akkor ne a szocialista ipar remekművei között keresgélj.
Húsz-harminc évvel ezelőtt ezekkel az autókkal barangoltak, bolyongtak Európa-szerte.
Csakhogy akkoriban nem volt gond az alkatrész beszerzése, hozzáértő szerelő találása, és az autók is viszonylag újak voltak, nem évtizedekben számolták a korukat.
Ha kicsit hátrább megyünk az időben, mesés járműveket lehetett lehetett találni a Skoda palettáján. A 40-es évek Popularja a maga idejének egyik kedven taxija volt. A későbbi Octavia kombi kivitelben és tetőcsomagtartóval, minden maszek zöldséges álmainak netovábbja. Na és a Felicia, egy igazi kétajtós sportkocsi. Cserélhetó hardtop ill. vászon tető, gyárilag dupla karburátor, padlóváltó, független felfüggesztésű hátsókerékhajtás, fél-alvázas teherviselő rendszer.....
Aztán a 60-as évekbőlaz 1000MB, majd az S100/110/ és a legszebb a 110R kupé (a legendás 130 RL rallyautó alapja)
Na persze hasonló örömódát lehetne írni a "gömbölyű" Wartbugokról, amelynek minimum 5-6 féle verziója létezett, a kabriótól az sárga plexitetős kombiig.
Hogy a Trabant P70-es kupéját már ne is említsem ;)
#7# A kérdés nem arra irányult, hogy milyen Ladákat, Skodákat gyártanak mostanság, és azok milyenek.
Lehet rosszul értelmeztem, de a "keleti blokk" olvasatomban a szocializmus korszakára utalt, ami kb a Berlini fal lebontásáig tartott Európában, így a "keleti blokkos autó" 1990 előtti gyártmányokat jelent, amelyek a Vasfüggönytől keletre gurultak le a gyártó sorokról Európában.
A minap egy Zastavára (Zastava 1100p) csodálkoztam rá, elég megviselt kinézetű, rozsda marta autót láttam, de működött.
Ladát viszonylag sokat látok, de főleg lakott településeken belül, országúton már ritka, ami nem azt jelenti, hogy ki sem mozdulnak vele a településekről, de több-száz kilométeres utakra nem tudom el mernek-e indulni vele.
Wartburgok is vannak, hasonló használati módban, és akad egy-egy ritkább képviselője a többi gyárnak is.
"Hétköznapi" autókról van szó, a veterán "OT" rendszámos autók már más kategóriába tartoznak, némelyik árából akár egy új prémium autót is meg lehet vásárolni.
A nyáron láttam egy Csajkát, videózni kellett volna az emberek reakcióit, amikor a hatalmas, csillogó fekete autót meglátták, kívül-belül felújított állapotában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!