Kiváncsiságból megmértem egy lakatfogó multiméterrel az áramot ami kijön gyújtás közben az akkumulátorból. Lehet nem kellett volna, mert multiméter azóta mindig 0,3 ampert mutat alaphelyzetben. Szerintetek is ez az oka?
Ugyanis ez a multiméter 100 amperig mér a gyártási adatai szerint.
Egy 12 voltos,60 ah akkuból mennyi amper jön ki a gyújtás pillanatában egy 1,6 literes benzines motor esetében?
Szerintem semmi köze hozzá. Ha valóban a gyujtáskábelre tetted rá, akkor ott biztos nem romlott el, hiszen ott csak a feszültség nagy, az áramerősség néhány tized amper.
A vastag kábel pedig az önindítóhoz megy, nem a gyújtáshoz. Mivel a motor már járt, ezért ezen a vastag kábelen nem áramlott át nagy áramerősség, hiszen az csak az indítómotor működése közben fordul elő.
Ezek a műszerek nem pontosak. Nyugodtan használd tovább, nincs neki baja.
A multiméterekben van túláram elleni védelemként egy olvadóbiztosíték. Ellenőrizd az állapotát.
Amúgy indítózáskor nagyjából 200-300 amperes áramfelvételre számíthatsz.
"A multiméterekben van túláram elleni védelemként egy olvadóbiztosíték. "
Ebben az esetben lakatfogó multiméterről van szó,ami 100 amperig mér.
Most gyújtás vagy indítózás közben méred?
Egy jó akku leadhat 400 ampert is önindítózáskor ha minden oké.
gyújtás = Gyujtógyertyák szikrázása
Ha "ráadod a gyújtást", akkor az azt jelenti, hogy kettőt csavartál a kulcson, világít a töltés és egyéb visszajelzők, de a motor még nem jár.
indítózás = teljesen eltekered a kulcsot, vagyis teker az önindító motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!