Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kiváncsiságból megmértem egy...

Kiváncsiságból megmértem egy lakatfogó multiméterrel az áramot ami kijön gyújtás közben az akkumulátorból. Lehet nem kellett volna, mert multiméter azóta mindig 0,3 ampert mutat alaphelyzetben. Szerintetek is ez az oka?

Figyelt kérdés

Ugyanis ez a multiméter 100 amperig mér a gyártási adatai szerint.

Egy 12 voltos,60 ah akkuból mennyi amper jön ki a gyújtás pillanatában egy 1,6 literes benzines motor esetében?


2017. okt. 27. 19:58
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
44%

Szerintem semmi köze hozzá. Ha valóban a gyujtáskábelre tetted rá, akkor ott biztos nem romlott el, hiszen ott csak a feszültség nagy, az áramerősség néhány tized amper.

A vastag kábel pedig az önindítóhoz megy, nem a gyújtáshoz. Mivel a motor már járt, ezért ezen a vastag kábelen nem áramlott át nagy áramerősség, hiszen az csak az indítómotor működése közben fordul elő.


Ezek a műszerek nem pontosak. Nyugodtan használd tovább, nincs neki baja.

2017. okt. 27. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:
Még írja az akkun,hogy en 420 a.vagyis ez azt jelenti,hogy 420 ampert tud kiadni indításkor?Az előbb nem jól írtam,mert -0,3 ampert mutat amikor bekapcsolom a dc áram mérő funkcíót.Igaz van rajta egy olyan gomb,aminek a neve zero.Itt le lehet nullázni, és akkor már teljesen nullát mutat alapállásban.Az a helyzet,hogy ma vettem és azt hiszem már el is rontottam egy picit.Vajon ettől eltekintre még jól mér,ha lenullázom?
2017. okt. 27. 20:16
 3/12 anonim ***** válasza:

A multiméterekben van túláram elleni védelemként egy olvadóbiztosíték. Ellenőrizd az állapotát.


Amúgy indítózáskor nagyjából 200-300 amperes áramfelvételre számíthatsz.

2017. okt. 27. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Első hozzaszóló.Azt hiszem akkor én akkor az öníndító felé menő kábelre tettem rá ,abban a pillanatban amikor gyújtotta az autót bent valaki,mert nagyon magas áramot mutatott a mérő, valami 300-400 ampert,ő pedig csak 100-ig tud mérni.A kábel piros szinű volt és azt hiszem az önindító fele megy.
2017. okt. 27. 20:22
 5/12 A kérdező kommentje:
Még annyit,hogy ac áram esetén tökéletes,vagyis ott alapállásban is 0,000 az amper,anélkül,hogy lenulláznám.
2017. okt. 27. 20:24
 6/12 A kérdező kommentje:

"A multiméterekben van túláram elleni védelemként egy olvadóbiztosíték. "

Ebben az esetben lakatfogó multiméterről van szó,ami 100 amperig mér.

2017. okt. 27. 21:59
 7/12 kiitos ***** válasza:

Most gyújtás vagy indítózás közben méred?

Egy jó akku leadhat 400 ampert is önindítózáskor ha minden oké.

2017. okt. 27. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Mi a különbség a gyújtás és az indítózás között?
2017. okt. 27. 22:33
 9/12 anonim ***** válasza:

gyújtás = Gyujtógyertyák szikrázása

Ha "ráadod a gyújtást", akkor az azt jelenti, hogy kettőt csavartál a kulcson, világít a töltés és egyéb visszajelzők, de a motor még nem jár.


indítózás = teljesen eltekered a kulcsot, vagyis teker az önindító motor.

2017. okt. 27. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Köszi,értem.Még annyit,hogy ha kettőt csavarok a kulcson,de a motort nem indítom be,hanem így hagyom több ideig,történik valami baj,vagy egyáltalán mi történik?
2017. okt. 28. 07:20
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!