Meg lehet oldani?
Tegyük tisztába a dolgokat, mert az előttem szóló is baromságokat beszél. A wastegate egy ún "megkerülőszelep", ami a hagyományos feltöltőknél a turbinakereket "megkerüli". Ennek az a lényege, hogy ha elértük a kívánt töltőnyomást, akkor kinyit valamilyen úton-módon (mechanikusan, elektronikusan), hogy a kipufogógáz nem a lapátra megy, hanem kikerüli, ezzel nem engedve a turbótengelyt nagyobb sebességre felpörögni, így nem emelkedik a töltőnyomás. De mivel dízelről van szó, ott már lehet, hogy változó geometriás turbó van, ott a geometrialapátokkal szabályozzák a nyomást.
De visszatérve. A turbóbenzin motorok azért fújnak le, mert a töltőnyomás még akkor is épül a turbó tehetetlensége miatt, amikor lelépsz a gázról, és a fojtószelepnél feltorlódik, ami elvileg káros a turbónak. Ilyenkor egy szelep vagy a szabadba, vagy vissza a szívócsőbe engedi a nyomást. Mivel dízelnél nincs fojtószelep (illetve van, de az csak indításnál és leállításnál alkalmazzák), ezért nem tudsz feltorlódó töltőnyomást csinálni, amit elengedhetsz. Szóval nem, nem lehet megoldani. Illetve lehet dízelekhez csinálni, de oda mindenféle baromság kell, és szerintem tényleg baromság dízelre rakni :) Engedd el ezt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!