Az autómban két lambdaszonda van. Egy a katalizátor előtt, egy utána. Mi a szerepe az elsőnek, és mi a másodiknak?
Figyelt kérdés
A kettő végül is egyetlen jelt ad a számítógépes vezérlésnek?Vagy külön jelt az egyik,külön jelt a másik?Azt tudom,hogy az üzemanyag befecskendezést szabályozzák az oxigén mennyisége szerint.2017. okt. 21. 20:07
1/7 kiitos válasza:
Az első, tehát a katalizátor előtti szonda a hengerekből kiáramló kipufogógáz oxigéntartalmát érzékeli.
A második , a katalizátorból kijövő gáz oxigéntartalmát érzékeli. Ha rossz a katalizátor azt csak a második szonda látja.
2/7 anonim válasza:
Primer, secunder. Az egyik a gázt a katalizátor előtt méri, a másik a katalizátor után. Az egyik szabályoz, a másik csak mér.
3/7 A kérdező kommentje:
Úgy olvastam egy helyen, hogy mindkettő szabályozza az üzemanyag adagolást.Akkor ez nem igaz?
2017. okt. 21. 20:28
4/7 A kérdező kommentje:
Tehát a második csak azt jelzi,hogy a katalizátor jól müködik-e?Ha nem lennének ezek a szondák mi történne?Attól még müködne az autó,nem?,nem?Úgy tudom elég drágák ezek, ha kell cserélni.
2017. okt. 21. 20:33
5/7 crudy válasza:
A lambdaszondat masneven oxigenszondanak hivjak, a masodikat meg ellenorzo szondanak. Szoval igen, a masodik a katalizator mukodeset ellenorzi. Ha esetleg meghibasodik magas uzemanyagfogyasztas a jele de altalaban ehez mar hibakod is tartozik. Ez ugy mukodik h minel tobbet tudunk arrol h mi tortenik a hengerekben annal jobban tudunk igazodni a tortenesekhez igy valosidoben lehet optimalizalni a motor mukodeset. Az a baj h menetkozben folytton valtozik a motor szugseglete. Ha ritka a levego, ha nagyon meleg van vagy hideg van, ha a motor hideg meg, ha tul paras a levego akkor mindig mas ertekekkel operal a motorvezerlo a mert adatok alapjan. Na de nagyabol ki lehet szamolni elore is h milyen erteket kell kuldenie a szondanak a jo mukodeshez. Ha esetleg egy szonda elromlik akkor ezt az eloro rogzitett erteket fogja figyelembevenni az ecu. Nem igazan draga egy szonda. 8-25ezerig terjed az ara. Azert mondom h nem olyan sok mert a gyari elettartalma olyan 160ezer, igy altalaban egy nemet tulaj soha, egy atlag magyar tulaj meg egyszer cserel szondat az autoban. Attol fugg h mennyibe kerul h az autod mikori, tehat mikori szonda van benne. Ha regi akkor ket kabel van rajta, ha ujabb akkor negy. (Vagy ot). Ha tobb kabel van akkor a szondaban van futoszal ami azert jo mert az oxigenszondak csak egy bizonyos homersekletnel mukodnek, amikor hideg meg a motor akkor az ecu megint csak az elore kitalalt erteket hasznalja. A futoszallal hamarabb lesz meleg a szonda igy le lehet csokkenteni ezt a kis idot. A futoszalas szonda nyilvan dragabb. Attol is fugg ez h milyen motorrol beszelunk? Egy v8nak 4szondaja van mig egy v12 mar hat szondaval operal.
6/7 A kérdező kommentje:
8 szelepes renault-dacia logan motor,de csak két szondát látok,nem négyet
2017. okt. 21. 21:10
7/7 anonim válasza:
A kettő meg négy nem a szonda számára vonatkozik hanem a szondára menő vezetékek száma. Ha 4 akkor fűtött a szonda ha 2 akkor nem
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!