Mik a tapasztalatok Shell Helix AV-L 0W30 motorolajról?
A márkaszervíz állt át erre a korábbi Castrol Edge LL-3 5W30 helyett. Eddig mindig ezt a Castrolt kapta a CAYC motorkódú Octáviám és semmi kifogásom nem volt.
Azért érdekelnek a vélemények, hogy ráhagyjam-e a szervízre vagy eröltessem, hogy továbbra is a Castrolt tegyék bele.
Illetve miért javasolnak 0W30-at, amikor a gépkönyv szerint is 5W30 való bele?
Nem azért cserélték ,mert annyival jobb,hogy megéri a castrolt eldobni.
Hanem mert jelenleg azt tudják forgalmazni valamiért.
pl: lejárt a szerződés,vagy a shell annyival olcsóbb,jobb feltételeket biztosít,árban.
Igazából csak üzlet ,és pénz,nem minőség.
A shell ha megkapta a minősítést,akkor nagy gond nem lehet papíron!
A shell kb az a belépő szint ami már kocsiba vállalható,pl nem egy lidl vagy tesco szintű üzlethálózat a piacra dobja a saját márkását...
Inkább maradj a jól beváltnál. :) De úgy,hogy te viszed az olajat,és ha tudod nézd végig.Nehogy simliskedés menjen.
Én a motul-nál tettem le voksomat.
A minősítéssel nincs gond, pont megfelelő.
Saját olajat nem engednek vinni, nézni viszont szabad. Eddig is mindig ott álltam a kocsi mellett.
Nekem benzines Octaviám van, és tavaly nekem is Helix 0w30-at tettek bele a szervizben (a benzinesbe való változatot).
Most én magam cseréltem le 1 év és 20e km után, és azt kell mondjam erősen csereérett volt, legalábbis a vége ami kijött már meglehetősen sűrű volt és "jó fekete".
Az alapján ahogy kinézett, 2 évre biztos nem hagynám benn, bármit is ír a könyv. (Persze tudom, olajat nem ránézéssel vizsgálunk).
Most Mannol VW OEM 5w30-at tettem bele (ez tudja a VW 507-es szabványt, hivatalosan az autónak elég lenne az 504-es) és 10e km után ránézek hogy alakul.
Azt olvastam több helyen, hogy a 0W30 és az 5w30 között -20 fok alatt van lényegi különbség, ami nálunk ritkán fordul elő.
Idén januárban éppen volt -20 meg hidegebb is bőven.
Én sem hagyom benne az olajat 2 évig meg 30 ekm-ig, hanem 15 ezrenként vegyesen cserélődik: egyszer sk, egyszer szakszervíz által, hogy megmaradjon a szavatosság és az asszisztencia.
Ha télen garázsban tartod az autót, akkor fölösleges a 0W30, elég az 5W30.
Olcsóbban megúszod, ha kiskerben megveszed a VW 504.00/507.00 jóváhagyású olajat és elviszed egy olyan márkaszervizbe, ahol azt megengedik.
A Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 kisker megfelelője a Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30:
#8-as: mutasd meg lszi, hogy hol van az 5W "előírva"!
ELőírva a VW 504-es specifikáció van, ami nem konkrét viszkozitás osztályról szól - van olyan 0W-s, 5W-s stb. olaj ami nem felel meg, és van olyan, ami megfelel.
A márkaszervizek nyilván azt az olajat fogják a k. kuncsaftra rásózni, amin nekik a legnagyobb az árrés abban a pillanatban (pl. a Helix 0W30)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!