Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha a 2 nappali menetfény...

Ha a 2 nappali menetfény között nincs meg az előírt 60 cm, milyen problémát kockáztatok?

Figyelt kérdés

Sajnos a lökös kialakítása olyan hogy a menetfényt nem tudom felhelyezni pontosan az előírtak szerint csak úgy ha a 2 széle 60 cm-nél közelebb van egymáshoz. A rendszam tábla 2 szélével egy vonalban van és a tábla ugye 55 centi körül van.

Ezt ugye tudja a rendőr is és így talán ez elég szembetűnő.

Gondoltam hogy kivágok a lökhárítóban egy lámpa menetfény méretű helyet a szabályos elhelyezés érdekében de csak nem vágdosnám ha nem annyira nagy gond az a 10 centi.

Köszi a tanácsokat!


2017. okt. 18. 02:26
1 2
 11/17 A kérdező kommentje:

Hát nem akartam ilyen vitát elinditani a kérdéssel, de sejtettem hogy ez lesz mert minden ilyen kérdésnél elindul ez a fajta paragrafus bemásolós parázs vita.

Csak arra lettem volna kíváncsi hallott e már valaki olyat hogy 2x5 centiért büntettek e már meg valakit.

2 válasz jött az egyik igen a másik nem.

Ettől sajna senki nem lesz okosabb.


Azért köszönöm a válaszokat próbálok a nem ratyi és szabályosan bekötött menetfénynek kialakítani egy szabályos elhelyezést és akkor tuti nem lesz gond. Bár a kialakítása nem lesz egyszerű ezért volt a kérdés hogy érdemes e kinlódni vele vagy úgy se akadnak fenn azon a pár centin.


Köszönöm!

2017. okt. 19. 00:47
 12/17 anonim ***** válasza:
55%

10: DRL - Dayime Running Light(s) vagyis nappali menetfény. Szóval ezt ne akard kimagyarázni, ez nem félrefordítás.

A szélességjelző lámpák nem felelnek meg a nappali menetfénynyel szemben támasztott követelményeknek, tehát azok nem tekinthetők nappali menetfénynek.

Hátsó helyzetjelzőnek nem kell világítania nappal mert mit is mond a KRESZ? " Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval... ...nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani."

Itt nem esik szó helyzetjelzőről.

A hátsó helyzetjelző csak a tompítottal ég(het) együtt, a DRL viszont nem éghet együtt a tompítottal, ergo teljesen szabályos ha a DRL és a hátsó helyzetjelző nem ég együtt. És most ugye jó látási viszonyról és nappali időszakról van szó, nem éjszakáról és/vagy borult, esős időről. Tehát aki éjjel vagy ólomszürke időben DRL-lel közlekedik az vagy tudatlan vagy egyszerűen cserépedény.

2017. okt. 19. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
22%

Hátsó lámpának mindenképp világítani kell! Szerinted hogy fogja észrevenni nappal a távolban haladó, lámpát nem használó autód a mögötte haladó???

Ennyi erővel elől sem kéne lámpa, minek, ha hátul nem fontos látni, akkor elől sem kell...


A KRESSZ bizonyítottan tele van hülyeséggel és már teljesen csereérett éppen azért, mert ezeket az új dolgokat abszolút nem szabályozza és nem megfelelően említi. DRL továbbra sem volt 1975-ben! Tehát bárhogy is akarod értelmezni, az nem az utólagos DRL lámpákra értendő!

2017. okt. 19. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
77%

Olvasd el a jogszabályt. Nappal nem kell a helyzetjelző, ennyike.

A nappali menetfény is főleg azért kell, hogy ha előzni akarsz, sokkal távolabbról észrevedd a szembejövőt. Mit olyan nehéz megérteni ezen?

Ha rajtad múlna még mindig piros zászlós embernek kéne futnia a max. 10 km/h-val közlekedő autó előtt, azt kiabálva, hogy vigyázat, automobil... mint a fakerekű autók korában, amikor összesen volt Budapesten húsz autó.

Aki nappal, jó látási viszonyok között nem vesz észre féktávolságon belül egy egytonnás vasdarabot, aminek a felé eső felülete kb. 2 négyzetméter, az orvosilag alkalmatlan a vezetésre, és gyalog is csak fehér bottal lehet kiengedni emberek közé.

2017. okt. 19. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
36%

Olyan mulatságos, hogy a téligumi/nyárigumi, és egyéb autós kérdésben jönnek a tunnerjóskák, akik majd beleszakadnak a saját igazukat hajtva, mint ahogy most ebben a témában is.


Fogadni mernék - kedves amatör néven privátban rám író -, hogy te is egy tunnerjóska vagy, akinek karácsonyfa az autója. Írhatsz itt mindenféle okosságokat, senkit nem érdekel, főleg ne próbálj meg egy rendőrt a saját hülyeségeddel meggyőzni, mert pórul jársz!


Egy dolgot magyarázzatok el nekem, de tényleg! Miért jobb a menetfény, mint a normál, gyári fényszóró?! :)


/Most lehet jönni itt a generátor gyengülésével, túlhajtásával, üzemanyagspórolással, pollenszűrő és kutyaszarlámpa, ülés huzat ...bla...bla...bla kopásával..., amikor a generátort erre méretezte a gyár. NEM terheli a generátort, sőt, még csak meg sem kottyan neki, ugyanis aki egy kicsit is ért az autóvillamossághoz, az tudhatja, hogy a különböző fogyasztók mellet még az akkut is képes gyorsan feltölteni, még arra is marad energia.... Akkor mit akartok még megspórolni?

Kigyorsításkor meg a tunnerjóska Smoke&Sharm száguldozásotokkor úgy benyeli üzemanyagban a megspórolt pénzt, mint a huzat..... PLACEBO, PLACEBO!/


Tisztelet a kivételnek, akik új autót vásárolnak és a gyár alapból csak ilyen autókat dob piacra!


HANGSÚLYOZOM! AZ UTÓLAG FELSZERELT, SUFNITUNING 4EZER FT-OS KÍNAI HAMIS "E" JELLEL ELLÁTOTT DRL MENETFÉNYEKNEK ADTAM HANGSÚLYT HOZZÁSZÓLÁSOMBAN! Ainek nem inge, nem veszi magára! Viszont aki ezek után is fikázódik, ő tunnerjóska! Na kik vagytok tunnerjóskák? :)

2017. okt. 19. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
74%

"Egy dolgot magyarázzatok el nekem, de tényleg! Miért jobb a menetfény, mint a normál, gyári fényszóró?!"


Azért mert a tompított világítás arra van kifejlesztve első sorban hogy te, mint vezető láss vele, nem arra hogy téged lássanak. Így, ugyan nem rossz az észlelhetősége, de ma már van jobb is ezen a területen, ez éppen véletlenül pont a nappali menetfény, ami ellenkezőleg a tompítottal, sokkal jobban észlelhető, viszont nem lehet vele látni. Mivel önállóan világíthat, energiatakarékosabb, mint a tompított (sok kicsi sokra megy), ha meg LED-es kivitelű akkor meg molyfing amit fogyaszt. Ez két elég jó ok. Harmadik csak mondvacsinált, de van reális alapja, az pedig a dizájn.

2017. okt. 19. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Nem az akciósan 2000Ft-os teszkósat kell gyorskötözővel felmókolni valahova ahol hely van. Egy normális DRL szett 15ezertől indul, de sokan már sajnálnak annyit áldozni rá. Nekem 30 rongyba fájt a DRL, még NKH-s papírt is kaptam mellé. És úgy világít ahogy kell, ott és oda ahova kell.

Rengeteg autót látok amin tompítottal együtt világít a középre egymás mellé felmókolt led csík.

Tudom hogy vannak olyanok is amik világíthatnak tompított mellett de csökkentett fényerővel, egy olyan vezérlőelektronikával meg megint nem két forint. Sokan vannak olyanok is akik szerint a ködlámpa=nappali menetfény.

Egyébként ha rendesen van bekötve és van rajt megfelelő engedély akkor nem hinném hogy pár centibe belekötnének.

2018. jan. 4. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!