Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Folyatosan megy a kocsim hűtő...

Folyatosan megy a kocsim hűtő ventilátorja, és nem melegszik fel 90 fokig a víz. Mi lehet a baja?

Figyelt kérdés

Egy Audi A4 B7 2.0 TDI-ről van szó.

Hidegindítást követően is azonnal bekapcsol a hűtő ventilátor, és folyamatosan működik.

A víz nagyon lassan melegedik fel, és sosem éri el az üzemi hőfokot, hanem normál használatnál megáll 68 foknál, sportosabb vezetésnél, nagyobb temponál pedig felmegy vagy 80 fokra, de ha megint normálisan vezetek akkor hamar visszaugrik 68 fokra.

Termosztátra gyanakodtam, kicserélt de a probléma n oldódott meg. Ki is próbáltam forró vízben, tökéletesen működik.

A hőgombára is gondoltam, de az a furcsa hogy csak azután tud keringeni a víz, amiután a termosztát kinyit 90 fokon, és hiába forog a ventilátor és működik a hűtő radiátor, mert az a hidegebb folyadék nem keveredik össze a meleg folyadékkal, mivel 90 fokon nyit ki csak a termosztát, és azt a hőfokot sosem éri el a kocsi.

Tehát elméletileg olyan mintha üresbe menne a hűtő, hiába hűti a vizet, nem megy be a motorba hogy lehűtse. 68 fokon elméletileh zárva kéne legyen a termosztát, de nem tudom akkor hogy mitől nem melegszik fel hosszabb út után sem.

Olyanok válaszoljanak akik értenek a kocsikhoz ;)



2017. okt. 11. 20:27
 1/7 anonim ***** válasza:
Szerintem az állandóan működő ventilátor visszahűti a blokkot, azért nem éri el az üzemi hőfokot. Meg kell keresni miért megy folyamatosan. Talán beragadt a relé, vagy a hőfokkapcsoló.
2017. okt. 11. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 Beviz Elek ***** válasza:

Nem gondolom hogy a ventilátor visszahűtené a blokkot, a menetszél sem hűti le télen. A ventilátor nem egy óriási hurrikánt előállító szerkezet, mindössze annyi a feladata hogy a hűtőtől eltolja a meleg levegőt. Ha minden jól működik, akkor folyamatos 40-50km/óra fölött a nyári hőségben sem kellene bekapcsoljon, a menetszél sokkal többet ér.


Én érzékelőre gondolnék. Ha túl alacsony vagy magas jelet küld, akkor folyamatosan járatja a ventit. Amikor az enyémet szerelgettem majd tesztelgettem lehúztam a motor vízhőmérséklet érzékelőt (1 van az ecunak és 1 a műszerfalnak), és bekapcsolt a venti.

Lehet ez a típus már rendelkezik a ventilátor vezérlő elektronikával és az adta meg magát. Mikor szenvedtem az asszony kocsijával (A3, 2004), akkor olvastam hogy a későbbi A4ben és/vagy A6ban ilyen van (néhol az aksi alatt, néhol a nagyobb ventibe beépítve).


A termosztátot rendesen visszaraktad? Azt azért nézd meg, hogy a visszatérő ág mennyire melegszik, lehet visszajut a víz.


Álló helyzetben járatva mi a helyzet?

2017. okt. 11. 22:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

Termosztát rendesen vissza lett helyezve.

Álló helyzetben indítás után is folyamatosan működik a ventilátor.

De egy dolgot nem értek. Szerintem nincs köze a folyamatosan működő ventilátornak hogy nem melegszik fel 90 fokra a víz, mert míg el nem éri a motorban lévő víz a 90 fokot, addig nem lép kapcsolatba a hidegebb vízzel ami a hűtőben van.

Szerintem a termosztát kinyit, mert azért menet közben hűtés nélkül csak felmelegszik egy idő után 90 fokra a víz.

Ha elvinném egy minőségibb szerelőhöz akkor mennyi lenne a javítás?

2017. okt. 12. 08:12
 4/7 anonim ***** válasza:
Próbáld meg széthúzni a ventilátor csatlakozóját, vagy keresd meg a biztosítékát, hogy leálljon. Ezután indítsd be és teszteld. Ha együtt melegszik a hűtő a motorral, akkor nyitva maradt a termosztát, vagy rossz a tömítése. Ha nem melegszik együtt és így könnyebben eléri az üzemi hőfokot, akkor egyértelműen visszahűti a motort.
2017. okt. 12. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 Beviz Elek ***** válasza:

"Szerintem a termosztát kinyit, mert azért menet közben hűtés nélkül csak felmelegszik egy idő után 90 fokra a víz."


Ezt nem igazán értem.


A ventilátornak nincs köze ahhoz hogy a motor nem éri el az üzemi hőt.

Ventihibák: vezérlő elektronika, érzékelő, kábel. Vagy a vezérlő adta meg magát és azért megy folyamatosan, vagy rossz adatot kap és ezért vészüzemmódban folyamatosan járatja anélkül hogy tudná a hűtőben lévő pontos értéket.


A motorhőmérsékletnél vagy a kijelzett érték rossz, vagy a motor valóban hideg. Megnézted hogy a visszatérő ág milyen hőmérsékletű? Az lehetetlen hogy nem kap a motor hideg vizet és így sem éri el az üzemi hőmérsékletet (kivéve ha tóban közlekedsz vele)


Hidegindításnál ha egyből fokozatosan melegszik akkor valahol kapja a hideg vizet, ha később és hirtelen, akkor pedig a visszajelzésnél van a baj

2017. okt. 12. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"Olyanok válaszoljanak akik értenek a kocsikhoz"


Oké! Az eddigi válaszok alapján akkor én is hozzászólhatok, úgy érzem. :D


Szóval a TDI az nagyon nehezen melegszik. Még ha minden stimmel is, akkor is kell 20-30 km mire eléri a motor az üzemi hőmérsékletét, persze nem nyári kánikuláról van szó és nem arról amit a mutató mutat, mert a "vízhőmérő" az csak egy kijelző, az nem valós hőmérsékletet mutat, hanem azt amit a motorvezérlő közölni akar a vezetővel... Szóval itt nem lehet a mutató ingásai alapján egyértelműen bűnösnek kikiáltani a termosztátot. (Főleg hogy egy modern autóban már az sem tisztán mechanikus) Szóval utána kell ennek járni, akár márkafórumon kérdezősködve, vagy esetleg elvinni az autót egy autódiagnosztának (nem mezei szerelőnek). Ide már szükséges a mély autóelektronikai ismeret és/vagy a koknrét típus legmesszemenőbbekig való ismerete. Tehát ezzel a gondnak nem lesz megoldója Bekő Tóni autószerelő mester. Mondanám hogy márkaszerviz, de ott sem feltétlen híresek a mély szakmai tudásukról. Nézegetik napokig, esetleg hetekig, aztán kifizettetnek egy valag pénzt és csak széttárják a kezüket, a probléma persze marad...

2017. okt. 12. 12:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Ez a kocsi már rendelkezik modern diagnosztikával (teljes CAN rendszer), így az első, hogy ki kell olvasni az esetleges hibakódokat (VCDS, ODIS, VCP, stb... megannyi interfész és szoftver rendelkezésre áll).


Ha nincs benne semmi, akkor is csak a diagnosztika támogatásával érdemes tovább menni, nagyban megkönnyíti a hibakeresést. Nem csak azzal, hogy valós mért értékeket lehet leolvasni a pl. a hűtőfolyadék hőmérsékletéről, hanem különbőző kimeneti teszteket is végre lehet hajtani, pl annélkül elindítani/leállítani a ventillátort, hogy az magától (un. applikációs módban) működne.


Tehát felesleges elméleteket gyártani, amíg a diagnosztika rá nem lett dugva.

2017. okt. 12. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!