Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rendszám kismotorra, tuningolt...

Rendszám kismotorra, tuningolt kismotorok kiszűrése?

Figyelt kérdés
Sziasztok motorosok! A Balcsi körül már tesztelik az új műszert, a rendőr rányomja a kipufogóra és megmondja hogy a motor hány köbcentis. Ez alapján kiszűrik a tuningolt rendszám nélküli motorokat. Szerintem a következő lépés a rendszámosítás lesz, ami szerintem nem olyan nagy baj, mint amennyire félnek tőle az emberek. Elmondom az érveimet és utána érdekelne a tiétek is! A rendszámot csak egyszer kell megvenni. A biztosítás egy ilyen kis motorhoz évente 2-3ezer forint, vagyis szinte semmi. Cserébe viszont műszakira kell hordani, aminek nagyon sok jó hatása lesz. Eltűnnek az utakról a veszélyes műszaki állapotú motorok. Egy nagy motorra a műszaki ára 7-8ezer forint, egy kismotorra max 4-5ezer lesz, szóval senkit nem fog földhöz vágni. Akit meg zavar hogy műszaki előtt rendbe kell rakni a fékeket és talán költeni kell rá, az ne is menjen az utcára! Kötelező műszaki nélkül az ilyen emberek soha nem költenek a gépükre és pont ezeket akarják kiszűrni. Szerintem ez korrekt. Szerintetek?

2017. okt. 11. 08:58
1 2
 11/14 A kérdező kommentje:
A 10-es válaszolónak írom, aki nem olvassa el rendesen mások kommentjeit, csak a saját igazát szajkózza, miközben nyilván bukásra állt fizikából minden iskolában! Milyen linket akarsz te szerencsétlen? Ki írt ilyesmit? Az írtam, hogy "A Balcsi körül már tesztelik az új műszert", mert itt lakom és megállítottak az aprilia rs50-es gépemmel és rányomták a műszert! Mindjárt ki is írta, hogy 69,95 köbcenti, és tényleg 70-es hengerrel járok. Ennyi. Légy szives és fejezd be a trollkodást. A fizikai részébe nem mennék bele, mert bevallom, még az egyetemi éveim alatt (mérnökfizikus vagyok) ki tudtam volna számolni, de most már nem hiszem. Üdvözletem!
2017. okt. 13. 08:37
 12/14 anonim ***** válasza:
Én meg a Pápa keresztfia vagyok,és tegnap együtt söröztem Zámbó Jimmyvel.Látom görcsösen ragoszkodsz egy valahol olvasott,hallott emeletes ökörséghez.Amennyiben ebből neked felsőfokú végzettséged van pár képlettel pillanatok alatt levezeted,az az levezetted volna,de mivel csak ostoba kamuboy vagy,terelsz és mellébeszélsz. :-)
2017. okt. 13. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim ***** válasza:
Nem kell kipufogógázokból lökettérfogatot számolni. Elég megmérni a motor teljesítményét és minden világossá válik. Ha valamit gyárilag 40 km/h ra lőttek be és annak megfelelő teljesítményadatot adtak meg, akkor nincs min vitatkozni.
2017. okt. 14. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

Ez az a készülék lehet amit pár éve teszteltek Somogyban is? Mert ha igen, akkor az kamu. Hazafele menet állítottak meg kismotorral és egy ilyen csipeszes végű csövet dugtak be pár centi mélyen a kipufogóba, ami egy kb. 20x30x15 centis dobozba torkollott. Volt az elején egy kijelző meg kb. 5 gomb. Miután "csatlakoztatta" a motoromhoz, megnyomott rajta pár gombot, megjelent 3 vízszintes csík a kijelzően, majd kb. 10 másodperc elteltével kiírta hogy 68,2 (a kijelző után a dobozon ott volt, hogy cm^3). Ezzel csak egy probléma volt, hogy a motorom gyári 50-es volt. Nagyon ragaszkodott a bírsághoz, de mondtam neki, hogy ott helyben szétszedem és lemérheti. Ez után is erősködött, hogy márpedig az annyi köbcenti és miután látta hogy elővettem a szerszámokat és elkezdtem szétbontani csak annyit mondott hogy jólvan, most elenged.

Utólag mondjuk gondoltam rá, hogy fel kellett volna vennem az adatait és bíróságra vinni az ügyet, lehet most sem próbálkoznának ezzel. De mondjuk ez lehet teljesen más eszköz (bár nem tartom lehetségesnek, hogy kipufogó nyomásból hengerűrtartalmat mérjenek, mivel ha mondjuk felmegyünk 50-ről 70 köbcentire azzal oké hogy nő a kipufogón kiáramló gáz mennyisége (már ha a be-és kimeneti "portokkal" is kezdünk valamit), de ha a kipufogót is hozzá alakítjuk, azaz növeljük a keresztmetszetet, akkor ugyanott vagyunk mint ahonnan kiindultunk. Meg mondjuk mi van a 4 üteműekkel? Azokon nem akarják használni? Mert ott aztán tényleg ahány típus annyi kipufogónyomás-érték, mivel a szelepvezérlés és a kipufogóméret (is) közvetlen hatással van rá). Egyébként lehetne számítani hengerűrtartalmat, de nem úgy hogy rányom valamit a kipufogóra. A pontos fojtások, keresztmetszetek, hengerfej kialakítás és még jó pár adat függvényében megoldható. Ajánlom figyelmedbe a GT-SUITE nevű programot. Ez egy szimulációs szoftver belsőégésű motorhoz. Rakj össze benne egy tipikus kétütemű motor, figyeld a kipufogó körüli paraméterek (pl. nyomást) és kezdj el változtatni dolgokon. Pl. kipufogó hossz, rés-keresztmetszetek, égéstér mérete/alakja ésatöbbi. Ha minden végigmész akkor látni fogod, hogy a már említett kipufogó körüli paraméterek minimum 10 belső szerkezeti elemtől fognak nagymértékben függeni és amíg ezeket ott az út szélén nem tudja mérni (vagy számítani), addig hengerűrtartalmat sem fog tudni számítani.

Egyszóval nem lehetetlen, csak nagyon valószínűtlen egy ilyen eszköz létezése. (Ha már mindenáron szétbontás nélkül kellene nekem űrtartalmat megállapítani, akkor szerintem valami röntgensugaras képalkotást választanék, azzal szerintem láthatóvá lehetne tenni a henger belső határait, abból meg már csak pár lépés és számolható a dolog.)

2017. okt. 14. 15:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!