Hogy kell leszedni a honda dional a kuplungot?
már próbáltam ugy hogy befogom a féket vagy tolom visszafele de semi meg se mozdul a 14-es csavar és minimálisan mindig forog az egész.Azért akarnám leszedni mert a motor pörög meg minden de 10 km/h többel nem bir menni,valaki azt mondta hogy röpsúlyos meg kiment belőle a kuplung,más meg az hogy zsiros a kuplung és letapad.
amikor probaltam leszedni nekem mindig elforgott.





Ezeket az anyákat légkulccsal szokták leszedni.
Vagy 1 spéci segéd szerszámmal kell rögzíteni,ahogy itt is .
http://www.youtube.com/watch?v=-L9SROpDA5A&feature=related
A youtube-on jó-pár variátort,és kuplungot (clutch) szétszednek,így láthatod hogy mit hogyan cserélnek.





Nah megtaláltam, azt amit kerestem neked.
a második válaszadótol kérdem hogy a kuplung az nem hátul van?
mert én azt szerettem volna levenni akkor ne azt szedjem?
én aközépső fogas kerékhez még hozza se nyultam.





http://www.youtube.com/watch?v=UV3JyeCUUS8&NR=1
Balra a variátor van. Ebben 3 görgő végzi el azt hogy a tárcsa kerülete kb 4000/s fordulat felett "megnövekedjen",ezáltal változik az áttétele az 2 tárcsának,és ez a gyakorlatban azt jelenti hogy kb. 30km/h nál vált nagyobb fokozatra a robogó.
Jobbra a kuplungharang látható,ebben belül 2 vagy 3 pofa van,amik kb 1500 fordulatnál "szétrepülnek"/nyílnak és elkezdik forgatni a kuplungharangot,..ezáltal a kerekeket.
Ebbe van bele építve az erős kontraszt rúgó ami az állandó ékszíj tapadásért felelős, és a tárcsákat összeszorítja,és így az ékszíj oldalára fejt ki nyomást.
Az ékszíj keresztmetszete(!) lefelé enyhén trapéz formájú,így az oldalfalaival tapad a tárcsákhoz,NEM az alsó fele fog hanem az oldal falai!!
Nagyon fontos hogy a tárcsák elől és hátul egyaránt NE legyenek sérültek semennyire sem(karcolások,deformáció stb) és tiszták is legyenek,mert megzabálja az ékszíjat néhány 100km alatt,és lehet állandóan cserélgetni az ékszíjat.
Az ékszíj túlzott elkopása,vagy a kontraszt rúgó elfáradása/esetleg törése okozhatja neked azt hogy nem megy a motor,mert
NEM MEGFELELŐ az ékszíj tapadása a tárcsákhoz!
A variátor görgők kopása,azaz súlyvesztése csökkentheti le a végsebességet ,de az nem hirtelen 10km/h-re csökkenti le a sebességét,hanem fokozatosan egyre-egyre kevesebb lesz a végsebessége a motornak,(1.000 km-ek alatt)
Szét kell szedni és megnézni.










Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!