Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy kell leszedni a honda...

Hogy kell leszedni a honda dional a kuplungot?

Figyelt kérdés

már próbáltam ugy hogy befogom a féket vagy tolom visszafele de semi meg se mozdul a 14-es csavar és minimálisan mindig forog az egész.Azért akarnám leszedni mert a motor pörög meg minden de 10 km/h többel nem bir menni,valaki azt mondta hogy röpsúlyos meg kiment belőle a kuplung,más meg az hogy zsiros a kuplung és letapad.

amikor probaltam leszedni nekem mindig elforgott.


2010. máj. 28. 22:04
 1/7 anonim ***** válasza:

Ezeket az anyákat légkulccsal szokták leszedni.

Vagy 1 spéci segéd szerszámmal kell rögzíteni,ahogy itt is .

http://www.youtube.com/watch?v=-L9SROpDA5A&feature=related


A youtube-on jó-pár variátort,és kuplungot (clutch) szétszednek,így láthatod hogy mit hogyan cserélnek.

2010. máj. 28. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Nah megtaláltam, azt amit kerestem neked.


http://www.youtube.com/watch?v=ksihIxLShic&feature=related

2010. máj. 28. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
na ezekből már rá jöttem köszönöm.
2010. máj. 28. 23:21
 4/7 A kérdező kommentje:

a második válaszadótol kérdem hogy a kuplung az nem hátul van?

mert én azt szerettem volna levenni akkor ne azt szedjem?

én aközépső fogas kerékhez még hozza se nyultam.

2010. máj. 28. 23:27
 5/7 anonim ***** válasza:

http://www.youtube.com/watch?v=UV3JyeCUUS8&NR=1


Balra a variátor van. Ebben 3 görgő végzi el azt hogy a tárcsa kerülete kb 4000/s fordulat felett "megnövekedjen",ezáltal változik az áttétele az 2 tárcsának,és ez a gyakorlatban azt jelenti hogy kb. 30km/h nál vált nagyobb fokozatra a robogó.


Jobbra a kuplungharang látható,ebben belül 2 vagy 3 pofa van,amik kb 1500 fordulatnál "szétrepülnek"/nyílnak és elkezdik forgatni a kuplungharangot,..ezáltal a kerekeket.

Ebbe van bele építve az erős kontraszt rúgó ami az állandó ékszíj tapadásért felelős, és a tárcsákat összeszorítja,és így az ékszíj oldalára fejt ki nyomást.

Az ékszíj keresztmetszete(!) lefelé enyhén trapéz formájú,így az oldalfalaival tapad a tárcsákhoz,NEM az alsó fele fog hanem az oldal falai!!


Nagyon fontos hogy a tárcsák elől és hátul egyaránt NE legyenek sérültek semennyire sem(karcolások,deformáció stb) és tiszták is legyenek,mert megzabálja az ékszíjat néhány 100km alatt,és lehet állandóan cserélgetni az ékszíjat.

Az ékszíj túlzott elkopása,vagy a kontraszt rúgó elfáradása/esetleg törése okozhatja neked azt hogy nem megy a motor,mert

NEM MEGFELELŐ az ékszíj tapadása a tárcsákhoz!

A variátor görgők kopása,azaz súlyvesztése csökkentheti le a végsebességet ,de az nem hirtelen 10km/h-re csökkenti le a sebességét,hanem fokozatosan egyre-egyre kevesebb lesz a végsebessége a motornak,(1.000 km-ek alatt)


Szét kell szedni és megnézni.

2010. máj. 29. 08:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
A kuplung pofák elkopása ,és csúszása a harangban..esetleg még az is lehet.
2010. máj. 29. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Bocsi..6 Műa. görgő van a variátorban..nem 3.
2010. máj. 29. 08:50
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!