Motorfék, fogyasztás és egyebek összefüggése?
Gondolkodtam ,hogy tegyük fel :
4.-es 70 2500 fordulat .
Látom,hogy mögöttem senki,és előttem piros lámpa lesz.
Mondjuk visszateszem 3-ba,a motorfék miatt forog 3400-at.
Elengedem a gázt,és motorfék lassít.
Ilyenkor teljesen megszűnik a befecskendezés és az égés és lényegében közel nulla fogyasztással megyünk ilyenkor?
Vagy valamennyi még ilyenkor is van,de elenyésző ?
Illetve ugyanez a kérdés ,ha gurulok dombról elengedem a gázt ,és tartja az autó a sebességet a lejtő miatt.
Ilyenkor? ismét közel megszűnik a befecskendezés?
Lejtőn is ?
Egy 16 éves Renault clio 1.4 benzin
Ilyen szempontból semmi különbség nincs aközött, hogy a lejtőn gurulsz sebességben vagy sík úton elengedted a gázt.
Ha a kerekek hajtják a motort és nem fordítva, akkor az motorféknek számít. (tolóüzemnek is nevezik)
Tehát ha a fordulatszámmérő 1500 felett van és nem nyomod a gázpedált, akkor NULLA a fogyasztás.
Igen, a 14 éves Renaultban is 0 lesz nagy valószínűséggel a fogyasztás.
Ez egyáltalán nem modern találmány, még a 2107-es Ladánkban is van egy gyári kapcsoló, ami megszünteti az üzemnyagellátást, pedig az karbis.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!