Jol valtok? Dinamikus valtas technikaja?
Sziasztok! Leszögeznem nem olyan regota van jogositvanyom, fel eve kb szamszerusitve! Adott egy 2.5 kia, szeretek dinamikusan valtani ami az en szemszögeim szerint igy nezz ki... fordulat porgetes pl.: 2-ben 3000-es fordulatig utana kuplung ki,3-ba berak,kuplung fel , nagy gaz (felig-haromnegyedik nyomva a gazpedalt).. Mindenzt a masodpercek töredeke alatt viszont a lenyeg itt van. Amikor berakom 3-ba es nyomom a gazt az autonak a fordulatszameroje megugrik DE NEM ESIK vissza, en ugy tudom h ezt nevszerint powershifting nek hivjak termeszetesen en nem olyan gyorsasaggal csinalom mint ÖK! Hosszura sikerult, de egy hozza erto segitseget kernem hogy megis mi lehet amikor az auto mintha kigyorsitana sajat magat...Arra gondoltam esetleg ami sajat tudatlansagom oka volt eddig hogy alacsony fordulaton teszem azt 1,800rpm-en teszem 3-ba GYORSITASNAL!! utana szepen pakolom fel 2500-3000 4-be..
Elöre is köszönöm a valaszokat!
Ha gyorsítani akarsz, akkor nem váltasz el 3-4000-nél, mert ott jön csak meg igazán az erő.
MEllékútról nagy forgalomba kikanyarodva kihuzatod szépen 5-6000-ig, és akkor váltasz.
A power shifting csak annyit jelent, hogy nem veszed el a gázt váltáskor. Ehhez tizedmásodpercre rugnak csak rá a kuplungra és akkor váltanak.
Egyébként mire kezdőként begyakorlod a powershiftet szétgyalázod a családi kocsit. Motor kuka, váltó kuka, kuplung kuka, féltengelyek kuka. A többit átveszi a bontós ingyen.
Előbb tanulj meg rendesen vezetni.
Lehet hogy már annyit powershifteltél, hogy csúszik a kuplung.... akkor lehet olyan, hogy felváltáskor nem esik vissza a fordulat.
És elmondanád, hogy ez a póversift mire jó? Mármint azon kívül, hogy szétbąszod vele a kinyomócsapágyat és a kuplungtárcsát?
Amúgy, ha a dieselről van szó, akkor 3500-nál ne pörgesd tovább, ha benzines, akkor 6000-ig is mehet.
Meg a szinkrongyűrűket és a váltó fogaskerekeit... powershiftnél erőből rántják a fokozatokba a váltót (olyan gyorsan, hogy ne legyen ideje a motornak nagyon felpörögni)
Igazi idióta hóbórt. Kizárólag gyorsulási versenyen van létjogosultsága, de ott úgyis pár futam után kuka a technika :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!