Kedves válaszolók! Elmagyarázná nekem valaki ennek az automata váltókapcsoló pontos működését?
A szóban forgó váltókapcsoló: [link]
A kép egy Peugeot 307-es belsejében készült, 1.6 benzin. 4 sebességes tiptronic. Az 'D' és 'S' illetve '*' gomb mire funkcionál? A kapcsoló helyzetállásai is érdekelnének, hogy melyiket mikor alkalmazzuk (állás mondjuk lámpánál, parkolás, leállítás, stb). Az 'M' felett/alatt van egy +/- jel, mit jelentenek ezek?
Biztos volt sok ilyen kérdés, de nem pontosan erre a leosztásra és nagyon érdekelne. Akinek van személyes tapasztalata ezen váltókról, kérem ossza meg velem. Köszönöm szépen!
P - parkoló állás
N - üres
R - hátra menet
D - előre menet
S - sport mód
M - manuális + fel - le (abban az esetben, ha kézzel szeretné a sebességeket kapcsolgatni a vezető, de azt is ellenőrzi az elektronika)
Az talán a havas utat jelentő szimbólum, de abban nem vagyok 100% biztos (csak 98).
Nagy jelentősége nincs, mert ha alkalmad lesz vezeti az autót, kipróbálod. A választható módok programozásban különböznek, pl S (sport) módban jobban engedi az elektronika pörgetni a motort váltás előtt, aminek persze némi többlet fogyasztás lesz az ára a normál módhoz képest.
Valószínűleg kezdetben D fokozatba kapcsolva ismerkedsz az automata váltós autóval, gázzal gyorsít, fékkel lassít, a sebességváltóhoz nem kell nyúlni lámpáknál sem (nyomod a féket poros lámpánál)
Az S az vagy a Sport mód vagy a Standard mód, ami kikapcsolja a hópihét. Ezt ki kell próbálni, mert akármelyik lehet.
A hópihénél gyengébb a gázreakció, kisebb a teljesítmény, hamarabb vált, meg szerintem a reteszelést is később adja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!