Olajcsere tisztító jelleggel?
A tulajdonomba került egy 5 éves bmw, aminél a gyári olajcsere 30.000 km-ben van megadva. Az auto 90.000-et futott, ezalatt 3 olajcsere volt ( a szervizkonyvvel igazolhatóan ) én mentem
Vele 10-et és cseréltem olajat, nem mondom, hogy nagyon vészes volt a kijövő anyag, de még 20-at nem mentem volna el vele. Kérdésem az, mivel szeretem a gépet, lehet értelme egy sűrübb, akár 5.000 km-es olajcsere "kúrának", vagy tartsam az általam kigondolt 10.000-et és nem lesz gond? ( diesel 2.0 )
Egyedül rajtad és a pénztárcádon múlik, hogy mikor és milyen minőségű olajat cserélsz.
/sejted, hogy minél több vélemény hallgatsz meg, annál nagyobb lesz a káosz?/ :-)
Teljesen fölösleges 5 ezrenként olajat cserélni, a 30 ezret viszont túl soknak találom. Én megfelezném, vagy ha nem mész vele évi 15-20 ezernél többet, akkor évente cserélném.
Nem kell túlzásokba esni, nincs értelme.
Már miért sokallod a 30ezret? Csak mert?
Irták már itt hogy te meg senki nem tudja ránésésre megállapitani hogy az az olaj milyen.
Nem biztos az hogy az autó gyárban a mérnökök hülyék, nem értenek hozzá.
Minden sértés nélkül irom , de neked sincs fogalmad se az autókról. Azt hiszed hogy a SUFNITUNING az az igazi.
Azok a mérnökök hosszú kisérletek után meg állapitották hogy például 40-50 ezret is minden hiba nélkül elmegy az a motor.
DE oda irják hogy 30000 km.
Akkor miért gondoljátok hogy ezt még sűrűbben kell cserélni?
Ilyen megfontolásból ha megy a kocsi egy év alatt 10 ezret , cserélni kell a gumikat is. Mert biztos ami biztos, amit megadtak gumicserékre akkor az is hülyeség.
Egyébként az hogy " Olajcsere tisztitó jelleggel " ez valami új dolog lehet, valami kocsma szleng.
Kedves utolsó: Én nem voltam lekezelő és bunkó sem senkivel, de remélem, hogy az általad képviselt hangnem nem ellenem szól, hanem csak abból fakad, hogy egyszerűen ilyen egyszerű ember vagy.
Teljesen igazad van, nem értek az autók működéséhez, sőt a kenyérpirítót sem tudnám megszerelni. Építész vagyok, én ehhez értek. Gondolom te végeztél valami szakmunkás sulit -amivel semmi baj nincs- és örülsz, hogy megragadhatod az ilyen alkalmakat, hogy beszólogass másoknak, hiszen ugye tudjuk, aki ott végez mindenhez IS ért. Ettől függetlenül én tényleg jó szándékkal tettem fel a kérdésem. A kocsmaszleng és sufnituning meg végképp betalált, mert ezt nem tudom honnan vetted, de nagyon kacagnék ha meglátnálak a lerúgott kipufogójú suzukiddal egyszer, az sok mindent megmagyarázna (igen tudom-tudom, neked már akkor Passatod volt amikor én még óvodába jártam)
Még egy gondolat erejéig, amiért én vagyok a hülye mert szembemegyek a gyártókkal. Igen, kitalálhatnak 30-50.000 km-t, adhatnak 5-7 év garit - ez a kettő általában egybe is esik sokszor- de azért azt vegyük észre, hogy az autó kb. pont ezen garanciák időtartama alatt tökéletes, utána pedig szép lassan tönkremegy minden, tehát a gyártók valóban zseniálisak, abban, hogy hogyan lehet állandó vásárlási kényszert kialakítani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!