Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Vezérműtengely "bütykeit"...

Vezérműtengely "bütykeit" kell kenni?

Figyelt kérdés

Nem teljesen tiszta az olajozás, mi mikor hova kerül.

Van valamilyen oldal vagy valaki ezt le tudná részletesebben írni, hogy hogy megy ez a mai autóknál?


2017. szept. 26. 14:49
 1/5 anonim ***** válasza:
Diesel motorok javítása közben azt láttam hogy az olajszivattyú nyomja fel az olajat a szelephimbák kenéséhez. Innen visszacsorog a szelepemelő rudakon a vezérműtengely bütykeihez és az ahhoz érintkező görgőkhöz. Ha meg felül van a vezérműtengely akkor szintén az olajszivattyú juttatja fel hozzá az olajat.
2017. szept. 26. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 Viktor.K ***** válasza:
Nem kell külön kenni mert az olajszivattyu eljuttatja mindenhová. A lényeg hogy legyen benne elég olaj
2017. szept. 26. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Kell. A főtengely csapágyait is kell. Általában minden fém a fémen mozgó alkatrészt kell.
2017. szept. 26. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Kell, egy kifejezetten nagy terhelésnek kitett alkatrész. Ha nem kap olajat, mert mondjuk eldugult egy járat, akkor rövid időn belül elkopik. Természetesen külön kenegetni nem kell, a motorolaj oda is eljut normális esetben.
2017. szept. 26. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Hat attol fugg: Vannak olyan regi motorok ahol kellet kenni, Lattam pl birkanyiro motorjat ami ilyen elven mukodik. De a vezermutengely nem merul ki a belso egesu motoroknal, pl a gozgepeknel eleg sok idobe telt a kenes, mert a masiniszta kente az osszes forgaspontot.


Mai belso egesu motorok, az olajszivattyu alltal az olajteknobol felszivott olajat atnyomjak az olajszuron, aztan a fotengely kovetkezik a csapagysor kenyszeroljazasa, illetve a hajtokarokon belul szokott lenni az uszoba szerelt csapszegnek kenes, de ez nem mindig igaz, sokan a szoro olajzast valasztjak, ami felszorja a hengerfalra illetve a dugattyu szoknya ala az olajat amit meg az olajlehuzo/atereszto gyuru leszed a falrol azt bevezeti a csapszeghez kenesnek, de van peldaul magaba a dugattyu tetoben kialakitott olajter, hutes celjaval( Pl JD 9.0L motorja).

A fotengely utan az olajfuratok felvezetik a hengerfejbe az olajat, ami a vezermutengely csapagysort kenik.

Ami a csapagyaktol kijon az meg pont jol keni a tobbit.

Vagyis ha osszeszerelesen gondolkodsz akkor minden csapagyat meg kell kenni, ha uzemeltetesen akkor nincs Semmi dolgod :)

2017. szept. 27. 13:22
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!