Vezérműtengely "bütykeit" kell kenni?
Nem teljesen tiszta az olajozás, mi mikor hova kerül.
Van valamilyen oldal vagy valaki ezt le tudná részletesebben írni, hogy hogy megy ez a mai autóknál?
Hat attol fugg: Vannak olyan regi motorok ahol kellet kenni, Lattam pl birkanyiro motorjat ami ilyen elven mukodik. De a vezermutengely nem merul ki a belso egesu motoroknal, pl a gozgepeknel eleg sok idobe telt a kenes, mert a masiniszta kente az osszes forgaspontot.
Mai belso egesu motorok, az olajszivattyu alltal az olajteknobol felszivott olajat atnyomjak az olajszuron, aztan a fotengely kovetkezik a csapagysor kenyszeroljazasa, illetve a hajtokarokon belul szokott lenni az uszoba szerelt csapszegnek kenes, de ez nem mindig igaz, sokan a szoro olajzast valasztjak, ami felszorja a hengerfalra illetve a dugattyu szoknya ala az olajat amit meg az olajlehuzo/atereszto gyuru leszed a falrol azt bevezeti a csapszeghez kenesnek, de van peldaul magaba a dugattyu tetoben kialakitott olajter, hutes celjaval( Pl JD 9.0L motorja).
A fotengely utan az olajfuratok felvezetik a hengerfejbe az olajat, ami a vezermutengely csapagysort kenik.
Ami a csapagyaktol kijon az meg pont jol keni a tobbit.
Vagyis ha osszeszerelesen gondolkodsz akkor minden csapagyat meg kell kenni, ha uzemeltetesen akkor nincs Semmi dolgod :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!