Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Autóknál mikor nyomják egyszer...

Autóknál mikor nyomják egyszerre a féket és a gázt illetve miért, mi változik ettől? Csak sport autóknál van különbség vagy egy személy autónál is?

Figyelt kérdés
Nemrég tettem le a jogsit és érdekelne ez a dolog meg hogy hogy működik :D Nem kipróbálni sajnálnám rá szegény astrámat csak láttam már erről pár videót és fogalmam sincs mire jó ez !
2017. szept. 23. 20:12
 1/5 anonim ***** válasza:
Versenyeken főleg. Ez a visszaváltásnál kell. Duplán kuplungol, nyilván lentebbi fokozatban megugrik a fordulat. Kell egy gázfröccs, amikir a fokozatok között felengedi a kuplungot, hogy a váltóhoz illesztett kuplungtárcsa és a lendkerék fordulata illeszkedjen. Ez az ún. "rev-match". Ezzel ha éppen nyomod ki a szemét az autónak, kíméled a kuplungot, váltót. Kanyarban nyilván ha fékezni is kell, akkor fék-gáz egyszerre. Ennek a neve "heel and toe", sarokkal fék, lábujjal gázfröccs. Kell egy adag rutin hogy megtanuld, de a közúti közlekedésben valószínűleg sosem fog kelleni.
2017. szept. 23. 21:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Rosszul írtam. Lábujjal féi, sarokkal gázfröccs
2017. szept. 23. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
0%

Pasi lehetsz.

Tök egyértelmű.

Amikor nyomod a gázt és a féket is akkor a fordulatszámot próbálod magasan tartani.


Hétköznapi esetben:

Fékezel, és vissza kapcsolsz, így nem csak a fordulatszám esik vissza.


Onnan "visszajönni" nehezebb, mint amikor magasan van a fordulatszám.


Jaj, hogy is írjam.


Amikor bicajjal mész, akkor X helyen lelassítasz.

Ezt teheted úgy, hogy visszakapcsolsz a sebességen, vagy, hogy maradsz pl. 16-ban, de ráfékezel.


Itt ugye más érzés mint a kocsinál, de érzed a különbséget.


Bicajnál kicsit szívás, mert nagyobb sebességnél tovább indulni nehezebb, de autónál egy nagyobb fordulatszámnál hamarabb tudsz tovább gyorsulni.

2017. szept. 23. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

2 esetben van ilyen.

Van a ballábfék, ami kanyarban segít íven tartani az autót, esetleg szűkíteni rajt. Driftben ezt ívszűkítésre használják leginkább.


A másik esetet fentebb írták, heel-toe shifting. A 44-es lábammal nekem nem nagyon megy, meg gondolom részben a kocsim pedáljainak pozíciója miatt, ezért én úgy oldom meg, hogy a fékről átbillentem a gázra a lábam.

A dolog lényege: fékezés közben úgy tudsz visszaváltani, hogy az autó nem ránt egyet. Aki szokott sportosan vezetni, annak jól jön.


Itt jön ki, hogy ki mennyire tud vezetni, nem attól lesz az ember nagymenő, mert tud egyenesben 200-at menni.


#3 A te szövegedet akárhányszor olvasom el, nem fogom fel, nem értem, mire akarsz kilyukadni. De hogy a magas fordulatszámhoz semmi köze az egésznek, az biztos. A finomabb visszaváltás miatt van, hogy kíméld a kuplungot.

2017. szept. 23. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
#4: maradjunk annyiban, hogy a közúton történő vezetésben nem szükségszerű nagymenőnek lenni, 200-al menni, meg farokméregetni :D
2021. márc. 10. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!