Mi lehet a kattanó hang fékezéskor? (autó)
Nekem ugyanilyen problémám volt. A fékbetét 0,3 mm-rel volt kisebb, mint a gyári (155,1mm helyett 154,8mm). Ez a minimális eltérés okozta azt, hogy a fékbetét "megmozdult" a féknyeregben, de ezt csak nagyon kis sebességnél éreztem. Fékem egyébként tökéletes volt, kiváló fékhatással, csak volt egy kis kattanó hang, ahogy a nyeregnek ütközött a betét. Kicseréltük gyárira, megszűnt a hiba.
(tesztelés: előre kis sebességnél fék- kattanás. Egyből tolatás kis sebességgel hátra, majd fék- kattanás.) Szerelő szerint ritka hiba, de találkozott már vele. Pedig TRW betétet tettünk bele, tehát gyári minőséget, és mégis eltért a méret, és az a pár tized ezt okozta.
Anno a Feliciám ugyan ezt produkálta. Fékezéskor egy halk kis koppanó hang. Persze, hogy a fékkel kezdtem. Semmi. Aztán futómű, motor-váltó felfüggesztés, kormányösszekötők, gátlótornyok, mindent átnéztem.
Hetek múlva -véletlenül- találtam meg a hang forrását. A váltó rudazat végén levő csatlakozásnál kiverődött egy 10 Forintos nagyságú szilent, és fékezéskor amikor a motor/váltó bebillent, a csavarfej nekikoppant a kulisszának, az pedig vitte a hangot tovább...... ;)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!