Tényleg butaság városba a dízel autó?
Mindenhol azt olvasom, hogy rövid távú, városon belüli használatra inkább a benzines autót ajánlják, mert a dízel motort hamar tönkreteszi a sok rövid távú használat. Én ezt el is fogadom.
Viszont a múltkor egy taxiállomás mellett mentem el, szinte mind dízel autó volt, pedig ők aztán naponta a20-szor indítják-leállítják, és csak rövid távra használják. Hogy van ez?
Van bizonyos dízelautó, ami mindenhova butaság, mert nem ér 2Ft-ot sem.
Ami taxikat láthattál, azok gondolom nem ilyenek, mert bizonyos típusoknál meg mindegy, mit csinálnak velük, bírják.
Vagyis dízelautó és dízelautó között van némi különbség.
igazából az, de engem pl. nem érdekel, mert a dízel karakterisztikája jobban bejön
az, hogy nem éri meg? attól függ kinek
én megveszem 1-2 évesen, használom pár évet, akkor még sokat nem kell rá költeni, aztán tőlem megveszi majd egy kispénzű álmodozó 150ezer km-rel, ő nála fog majd előjönni a aok gond
#5 ha nálad egy dízelmotor 150 ezer kilométernél már problémás úgy, hogy újonnan vetted azt, vagyis te voltál az első tulaj, akkor vannak gondok fejben...
Kérdező: állandó városi használatra jobb egy szívó benzines, kisebb teljesítményű autó. Buszok, taxik, futárok azért dízelek mert egész nap állandóan mennek még ha ez nem is látszik. Példának okán a futárok amikor megérkeznek a célállomásra (házhoz) akkor többnyire le sem állítják a motort.
Nem butaság, csak nem mindegy mire van használva. Boltba leugrani, meg munkahelyre 2Km-t, azt nem igazán szeretik, a részecskeszűrősök pláne nem. Persze évekig elviselik, csak aztán majd elkezdi beköhögni a hibáit.
Meg ekkora távokon spórolni se lehet a gázolaj fogyasztásán.
Ha sokat mész vele, a taxis is sokat megy, akkor viszont már megéri, eltolódnak a meghibásodások is időben, az árát is visszahozza a fogyasztáson többszörösen stb.
A dízelnek nem a sok beindítás a baja, hanem a sok hidegindítás. A taxis hiába indítja sokat, az már be van melegedve az első alkalom után. Míg a munkahelyes autó a 8 óra állásban kihűl megint.
A részecskeszűrős a nagymamás tempót nem kedveli, azt vagy dinamikusan kell vezetni vagy elmenni vele rendszeresen hosszabb távokra.
Egyáltalán nem butaság, főleg nagyvárosokba, ahol nagyok a távolságok is. Ugyanis városban mégjobban kijön a dízel fogyasztás előnye. Nehogy azt hidd, hogy a benzinesnek egy icipicit is jobb a városi használat. Pont ugyanolyan ártalmas a benzinesnek is, mint a dízelnek, csak ugye a dízelekben drágább alkatrészek vannak, több pénzbe kerül gatyába rázni a motort. De a mai hiperérzékeny, turbós benzinesek korában már ez sem kifogás, sőt, rengeteg turbó benzines olyan szinten hajlamos a kokszolódásra (városi használat okozza), hogy a dízel százszor jobb választás.
Egy ember, aki használt/használ rövid távokra dízel autót.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!